Menylinje


fredag 2. mars 2012

Utfording hos Øyeblikk - reise

Dette er mitt bidrag i Øyeblikks konkurranse - reise...

Vajdahunyad Castle er mitt bidrag i Øyeblikks konkurranse, der tema er «Reise». I september 2009 var vi i Budapest, en by som vi begge falt for, og som står vårt hjerte nært. Jeg er spesielt opptatt av arkitektur, og vakre slott – og her i Budapest er det utrolig mange vakre byggverk.

Jeg falt virkelig for Vajdahunyad Castle, som ligger i City Park (byparken) i Budapest. Den imponerende bygningen ble designet av Ignác Alpár og ble bygget mellom 1896 og 1908. Du kan lese litt mer om Budapest HER på mine reisebrev fra Budapest.

Ønsker også å takke for alle koselige kommentarer og bursdagshilsener i det forrige innlegget. Dere er bare fantastiske ღ Jeg er rørt over alle vakre ord, og setter utrolig stor pris på hver og en – det lyste virkelig opp dagen min og gjorde det til en flott dag ღ
Ønsker dere alle en riktig fin fredag – og helg….




28 kommentarer:

  1. virkelig et praktbygg dere har besøkt.

    SvarSlett
  2. Fin fint reise-bidrag hos Øyeblikk:) Bursdag har du hatt også....gratulerer med dagen igår:) Meldt sooool hele helga så gleder meg. Blir nok sol på din kant også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) og takk for hilsen ღ
      Stor klem fra meg....

      Slett
  3. Dette var spennende arkitektur!!!
    Kjempespennende :)

    PS: For at ditt bidrag skal bli godkjent må du kun ha med ett bilde i ditt innlegg (i tillegg til vår logo)..

    Hilsen fra Øyeblikkjentene

    SvarSlett
    Svar
    1. da har jeg vært inne å rettet :)
      Takk for at dere sa fra ღ

      Slett
  4. Kjempefint bilde;)
    Jeg nyter ofte andres bilder av reisemål:
    Blir litt lite reising her, jeg er virkelig en pyse på å fly!!!

    Gratuerer med dagen som var;)

    God helg
    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  5. Hej Superduper Mette :)
    Underbar byggnad......
    nu kommer våååååååååååååren snart :)
    å missa nu inte.........


    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    förra veckan var det 106 fina bloggar med......
    De e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  6. Rett og slett ett nydelig bidrag, Mette!

    Hurra for gårsdagen! Fikk ikke gratulert deg med dagen.

    Ønsker deg en finfin fredagskveld, her er cavaen poppet og jeg har inntatt hjørnet i sofaen med Nala og mannen.
    Klem og smil

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hilsen ღ snille du,
      en fin kveld ønskes deg også :)
      Klem fra meg...

      Slett
  7. WOW....for et vakkert slott, som et eventyrslott :-)
    Riktig god helg :-)
    Klem fra Rita

    SvarSlett
  8. Vakkert Mette

    Lykke til og god helg til dere;)

    Klem

    Linda

    SvarSlett
  9. Flott reiseminne!

    Og gratulere med overstått bursdag!

    Mi eldste tante vart 90år 1.mars og eine svogeren min hadde også burdag i går :-)

    God helg!

    SvarSlett
  10. Praktfull bygning, og flott bidrag!

    Åh, som jeg får reiseabstinenser av disse fine reise-bidragene deres... : ) Herlig!

    Ha ei fiiin helg <3 Klem

    SvarSlett
  11. Eventyrlig og fint bilde! Lykke til:)
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg,
    jeg slår følge med deg videre.
    *Håper du får en super lørdag*

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du vil følge meg videre :)
      Jeg kommer innom deg også en dag, til så
      lenge ha en flott uke, klem fra Mette

      Slett
  12. Så vakkert! Ønsker deg en super helg og håper vi beholder sola lenge, ikke sant ;)

    SvarSlett
  13. Herlig, vakkert bilde! Og gratulerer så mye med dagen din som var! Håper du hadde en flott dag, skjønne du.
    Ønsker deg ei god helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  14. FOR et herlig bilde, lykke til i utfordringen!
    Og grattis med overstått, håper du hadde en finfin feiring :)

    Klem,
    SIgne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Signe :)
      Hadde en fin dag ღ

      Slett
  15. Nydelig bilde, flott med trærne der i forgrunnen og vakker bygning!

    Gratulerer med dagen som har vært, ønsker deg en strålende fin helg videre:-)

    Klemmer!

    SvarSlett
  16. Hei Mette! Koser meg med de herlige bildene dine, som vanlig! Et flott bidrag du viser her. Gratulerer så mye med overstått bursdag. Håper du hadde en fin dag! Ønsker deg en fortsatt god helg. Klem Siri

    SvarSlett
  17. For et vakkert bilde, Mette!!! Budapest er en spennende by!

    ... og en litt forsinket bursdagshilsen fra meg!! Håper gårsdagen var strålende <3

    STOR KLEM
    ANETTE

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk, Anette :)
      Gårsdagen var superfin, selv om
      jeg var syk :)) Klem fra meg...

      Slett
  18. Vakkert! Du tar så utrolig nydelige bilder!!!
    Jeg har bodd i Budapest, så jeg vet godt hvor nydelig det er der!!! Nå skal jeg rett inn og se på reisebrevene dine fra Budapest og mimre litt fra mitt år der!
    Tusen takk for veldig koselig kommentar på bloggen min for en stund tilbake! Jeg har hatt så mange tekniske problemer med den bloggen at jeg har sett meg nødt til å bytte blogg. Kjedelig, men det var den eneste løsningen. Den nye bloggen min har samme navn og innhold, men ny adresse (http://hannesfavoritter.blogspot.com/).

    Håper du har en fin søndagskveld!!!
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skal inn å ta en titt, Hanne :)

      Slett
  19. For et vakkert bygg! :)

    Lykke til fra Huldra :)

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...