Menylinje


torsdag 29. mars 2012

Motivasjon og gode bloggvenner…

Ja, det fikk jeg av å lese alle de rørende og koselige kommentarene i det forrige innlegget ღ Tusen hjertelig takk for både gode ord, mange flotte tips og ikke minst motivasjon… Ja, det ble et lite sjokk da jeg plutselig fant ut hva jeg ikke kunne spise! – og må lese på hver ting jeg skal ha i meg… Er vel ikke kommet over sjokket ennå ;)) Men, prøver å se positivt på det hele – på sikt… Er jo heldig på en måte som vet hva som feiler meg og kan gjøre noe med det ღ

Jeg har brukt timer på nett de siste dagene etter mat som jeg kan lage og spise… Har derfor vært litt stille fra meg i det siste – mistet også litt motet oppi det hele, og har vært litt frustrert… Dette kommer til å gå litt opp og ned fremover, men jeg tar en dag av gangen. Håper dere har tålmod med meg fremover ღ Jeg skal prøve å tenke på noe annet enn «mat» fremover, hihi… men det er ikke sikkert jeg kommer med blogginnlegg hver dag…

Skjermdump av forskjellige nettsider jeg har vært innom.

Kommer selvsagt til å dele oppskrifter på ting som jeg lager fremover, og dere skal få høre hvordan det går med meg ღ Vet jo at jeg ikke er alene om å ha matintoleranse… Er jo veldig spent og håper både energi, og formen generelt kommer seg etter hvert… Tusen takk igjen for alle koselig kommentarer, jeg vet ikke om jeg rekker å titte innom dere alle, men skal prøve ღ ha en fiiiiiiiin kveld videre, stor klem fra Mette

PS! - hvis noen der ute vet om oppskrift på brødmat med bruk av cocosmel, så gi meg et lite pip




27 kommentarer:

  1. Kjære Mette, ta tiden til hjelp! Det blir en vane til slutt! Ja du har virkelig fått mange gode tips og tanker. Glad vi kan være til hjelp!

    Ønsker deg en fin kveld! Ta vare på deg selv og ikke glem å pust! Drikk masse vann, det renser kroppen! Stoooor klem!

    SvarSlett
  2. Så go du er <3 Ikke tenk på oss - vi vil bare at du skal ha det bra <3
    Etter litt tid, da det har sunket ordentlig inn og "den nye" hverdagen er på plass - så blir det helt sikkert spennende og moro med nye oppskrifter og smaker :)

    Slapp av og ha en kosekveld med Bamse :)

    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  3. Heia kjære Mette.
    Fikk akkurat dette med meg, vel det positive er jo at du har fått et svar !!! Det er kjempeviktig. En må på en måte gjennom en slags sorgprosess for å omstille seg. Jeg gikk vel i 10 år syk før jeg fikk diagnose, en lettelse, samtidig som jeg var ekstremt lei meg. Jeg har mange ganger vurdert å endre kosthold for å teste ut om det kan hjelpe på leddgikten min, men det virker så ufattelig vanskelig, så jeg forstår virkelig din frustrasjon der. Jeg ønsker deg riktig lykke til Mette, og kanskje jeg bør prøve å følge dine mat-tips, kan jo være at det hjelper for meg.
    Håper at du får bedre dager nå kjære Mette !
    Godklem fra meg

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner andre med slike plager, og det er ikke enkelt har jeg forstått. Men kanskje du blir i bedre form etterhvert. Vi får håpe det. Jeg håper du får en fin helg allikevel.

    SvarSlett
  5. Hei det var godt å høre at du har fått svar på hvorfor du har gått slapp og uvell. Jeg skjønner godt at du er frustrert og at det er en tung beskjed, tror jeg hadde slitt med å legge om kosten så drastisk. Men motivasjonen er jo at du skal få det bra og det hjelper jo masse. Jeg kan desverre ikkje hjelpe deg med oppskrifter. Ønsker deg alt godt framover og masse lykke til med jakten på ny spennende og god mat. Du skal se du blir kreativ i matveien nå:-)

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  6. Huff ja, dette hørtes på ingen måter lett ut. Så mye som man nå må passe på som man ikke måtte før...tungt men ikke umulig heldigvis. Ønsker deg lykke til i omstillingsperioden. Håper alt order seg for deg!
    Klem Madelén

    SvarSlett
  7. Ja du får ta et skritt av gangen Mette, gi det tid. Noen mener jo at man etter en tid uten div matvarer forsiktig kan innføre en og en ting og tåle det igjen :-)) tvi tvi ... Klem

    SvarSlett
  8. Fikk ikke loggen inn, så måtte poste som anonym:-)) Thelma louise

    SvarSlett
  9. Hei vennen!
    Håper det er bedre med deg.
    Jeg vet akkurat hvordan du har det.Jeg fikk en kronisk sykdom i magen for ca åtte år siden.Jeg måtte også snurre rundt på livstilen min totalt.Men heldigvis så blir det bedre tider.
    Jeg er sikker på at når du blir "vant" til , "godtar" dette og energien din kommer sakte men sikkert tilbake så kommer du til å få det fint igjen.
    Håper du har fått mange gode tips og ideer av andre bloggere.
    Stor klem fra Nina.

    SvarSlett
  10. Hei igjen Mette.
    Har tenkt på deg selv om jeg ikke kjenner deg.
    Skjønner godt at du er lei deg og det er lov!
    Du finner sikkert masse godt å spise etterhvert,og ting kommer til å gå lettere!
    Masse lykke til!
    Og....du har nok verdens skjønneste hund!
    Beste hilsen og klem fra Camilla.

    SvarSlett
  11. Beautiful and cute dog!

    Kisses and nice weekend!:)

    SvarSlett
  12. Du er herlig, Mette!
    Ta den tiden det trenger - kan jammen ikke være lett å skulle forandre så mye helt plutselig. Håper det du finner på nett er til god hjelp!

    Syns virkelig du skal gjøre som Bamse - han har skjønt det :)
    varm klem

    SvarSlett
  13. Høres veeeldig kjent ut! Har en magesykdom jeg også,,som gjør at jeg ikke kan spise det jeg vil. Skal også helst holde meg unna fett, rå grønnskaker, hvitt mel osvosv...lista er lang:/ Men i perioder har jeg funnet ut at alt med måte gpr an..mens i andre er det streng diett. Slitsomt ja..men når man kjenner man blir syk av å spise diverse...får man ikke så lyst på det heller:) Mager trøst. Håper du får raske resultater:)

    Klemmer til deg<3

    SvarSlett
  14. Hei Mette!
    Ønsker deg alt vel og det er sikkert veldig lurt å bruk tiden til hjelp:)
    Dette går så bra og tilslutt blir det en ren vane skal du se:)
    Sender deg gode tanker fra Trondheim:)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  15. hei Mette,
    ønsker deg all lykke til med dette du nå skal igjennom, klart det er skummelt, men å spennende, blir bra når det virker å du er på topp,
    tenker og heier på deg.
    ha en riktig god natt,
    natta klem fra sylvia

    SvarSlett
  16. Heisann!

    Skjønner godt at du ble litt motløs av å få beskjed om at det er så mye du ikke tåler, godt å vite hva som er galt, men ikke så lett å gripe det fatt. Bra du nå ser positivt på det! Tenker du kommer til å bli en recer med alternative oppskrifter:-)

    Du har vunnet give awayen inne hos meg, kanskje det også kan være en bitte-liten oppmuntring;-)
    Send meg adressen din så skal jeg formidle den til sponsor.

    God klem!

    SvarSlett
  17. Det er ikke rart du blir frustrert,det er jo tross alt mye du må sette deg inn i og lære..Det går nok lettere etterhvert skal du se:))
    Fint at du kan bruke nettet til info og dele erfaringer med flere..
    Go klem til deg:)
    kathrin

    SvarSlett
  18. Forstår at dette er tøft, man får alt snudd litt opp-ned og jeg synes ikke det er noe rart at du har vært frustrert.
    Men jeg tror du klarer dette fint, når du bare får summet deg litt. Og jo lenger man gjør noe jo mer blir det "normalen".
    Og den positive effekten ved å legge om kostholdet blir jo noe å se frem mot:)

    Jeg ønsker deg lykke til Mette,
    god klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  19. Ja, litt "krøkete" før du kommer igang, men så vil det gå så bra så... ;)

    Så er det like før jeg vender nesen hjem mot Vestlandet og Nordfjord da - gleder meg kjempemasse! Blir noen dager hjemme i bygda hos mamma og pappa, og noen dager på hytta. Så, da er det bare å krysse fingrene og håpe på godvær da - ikke noe annet å gjøre... ;)

    Ha en riktig god påske - kose deg masse!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  20. Skjønner godt at du er frusteret, når man plutselig må omstille seg sånn.. Håper du kommer fort inn i det, og finner masse godt.
    God helg,søte deg.
    Klem

    SvarSlett
  21. Forstår frustrasjonen, og er nok ikke bare bare å omstille seg med en gang. Håper det bedrer seg etter hvert:)
    Herlig bilde av verdens vakreste hunderase. Har såå lyst på en slik, men mannen er allergisk så vi må nøye oss med fisker:/

    Nyt helgen:)
    Klem

    SvarSlett
  22. Huffa Mette, tøffe tak hos deg nå! Men jeg er sikker på at du får bedre dager år du finner mer ut og finner gode løsninger rundt allergien din! Ønsker deg masse lykke til :)

    Alltid så koseligå stoppe innom , men i det siste har dagene vært så hektiske at jeg ikke alltid rekker legge igjen spor!

    Kos at du likte skoene mine ;) Er nok en tanke sko-gal :)

    Ønsker deg en nydelig påske!
    Vi skal være på hytta ved sjøen i Gildesål og jeg ser stort frem til det :)

    Varm klem fra Tove

    SvarSlett
  23. Kjære Mette!

    Lykke til med å legge om kosthaldet!

    Måtte Påska alikevel bli god for deg og dine!

    Stor klem

    SvarSlett
  24. Masse lykke til med nytt kosthold. Du finner nok utav ting som fungerer til slutt :) God påske til deg! Klem Lillian

    SvarSlett
  25. Tusen takk for mailen Mette ♥
    Det var rart du ikke kunne legge igjen kommentar ??
    Merkelig det som kom opp, håper det ikke er noe som vedvarer for slike ting klarer ikke jeg å fikse :/
    Håper du kan få en myye bedre tid fremover med nytt kosthold ♥
    Ha en GOD PÅSKE :))

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  26. Lykke til:-) Finner nok utav det:)
    God påske,klem:D

    SvarSlett
  27. Hei kjære Mette.

    Skal si du har harr litt å stri med i det siste, men så bra at de endelig har funnet ut av det og du kan jo gjøre noe med det heldigvis. Kan forestille meg at det er en stor utfordring å tenke helt nytt, og ikke minst at det var så mange ting du ikke kan ha gjør utfordringen enda større. Men med litt tid er jeg sikker på at du får et mye bedre hverdag og energien vil komme tilbake, noe jeg tenker skal bli utrolig godt for deg Mette. Vet å slitsomt det er å ikke ha energi, og det tar på på mange måter. Ønsker deg masse lykke til videre, dette kommer til å bli en helt ny hverdag for deg og du kommer til få det så mye bedre.
    Du må ha en kjempe fin påske, kos deg masse og nyt dagene.
    Go klem fra Anita

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...