Menylinje


torsdag 1. november 2012

Raskt, enkelt og sunn middag…

I dag ble det hjemmelaget potetmos med stekt torsk. Vi er så heldig å få ta i fersk fisk til en rimelig penge, og har fryseren full av både fiskefileter og hjemmelagde fiskekaker. Det er nydelig godt og veldig lett å ta opp til middag.

Jeg strør på grovsalt på fiskestykkene og lar de ligge ca. en ½ time før jeg skyller fisken i rennende kaldt vann og tørker med et kjøkkenpapir. I dag har jeg stekt torsken i en blanding av havregryn og hasselnøtter som jeg har malt opp, sammen med salt, pepper og krydderet Seafood & Fish.

Jeg legger fiskebiten først i pisket egg, så i krydderblandingen for så å legge den i stekepannen, og steker 3-4 minutter på hver side. Jeg har litt margarin i stekepannen, og stek først på høy varme, så skrur jeg ned varmen til litt under middels og legger litt mer smør i panna før jeg snur fisken og steker den ferdig. Som tilbehør ble det hjemmelaget potetmos og kokte gulerøtter til ღ

HUSK Å MELDE DEG PÅ MIN GIVEAWAY
- trekning ved midnatt…
Klikk HER for å melde deg på ღ

Ønsker alle en fortsatt fin kveld, klem fra Mette


Litt dårlig kvalitet og farger på dagens innlegg, jeg liker ikke mørketiden for å si det slikt!

11 kommentarer:

  1. Det så ut til å være en deilig middag! Du får all mat til å se så innbydende ut. :)

    SvarSlett
  2. Ser kjempegodt ut!!
    Alltid kjekt med sunne gode middagstips!! :-)
    Fin kveld til deg,og tvitvi til den evt vinneren!! :-)
    klm ingrid l

    SvarSlett
  3. Så veldig godt ut:)
    Kjempe flink du er med å lage mat:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  4. Det så veldig godt ut, Mette! Potetmos til fisk har jeg aldri tenkt på. Det er altfor sjelden jeg lager fisk til middag. Og med tanke på hvor mange ganger vi drar over en fiskerik fjord med gratis middag, er det helt utrolig at vi ikke lager det oftere ...

    Ha en fin kveld, Mette!

    Klem Renate

    SvarSlett
  5. Såg kjempe gotd ut:) Takk for tips! Alltid litt vanskelig å komme på nye middagsideer..
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  6. Så utruligt godt det såg ut,kjempegodt og sunnt med fisk:)
    Ein fine fredag og ei god helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. God morgen Mette:)
    ååå så godt det så ut. Og så utrolig flink du er til å lage mat, og ta fine bilder av det også.

    Du er så snill og god.
    Jeg blir alltid så glad når jeg er innom bloggen din. Koselig alltid.

    Ønkser deg en fiin helg min venn.
    Klem Margareth

    SvarSlett
  8. Bare rett innom for å ønske deg en skjønn helg!
    Alltid så fristende bilder her!

    Klemmer i bøtter og spann!
    Camilla.

    SvarSlett
  9. Så godt ut du. Veldig spennende panering også.

    SvarSlett
  10. Fisk er nydelig.
    Dette ser jo så fristende ut.
    Ønsker deg en fin fredag
    og riktig god helg Mette.
    Ellaklem ;)

    SvarSlett
  11. Hei Mette.

    Dette så ille godt ut .O)
    Skal jeg jammen prøve. Vi er nemmelig to i fam som ikke er så begeistret for fisk .O/
    Ønsker deg og Bamse en herlig helg :O)

    VH Lisa

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...