Menylinje


tirsdag 6. november 2012

Liten storm, valgnatt og middagstips…

Her skal det blåse godt i kveld og natt, det er meldt liten storm fra vest-nordvest og det vil si rett på her hos meg… Kommer nok til å kjenne denne godt! Og det spørs om stormen kommer til å holde meg våken også, men da er det jo fint at jeg kan følge med på presidentvalget i USA i natt. Jeg bruker som regel å sove nede på sofaen når det er slikt uvær, liker ikke å være oppe i andre etasje når det rister i hele huset. Så da får jeg kanskje med meg litt av valget hvis uværet raser rundt veggene her :)


Her ble det i dag prøvd ut en ny middagsrett:

Kylling klubber i 
hjemmelaget marinade. 
Kyllingen ble utrolig mør og saftig med denne marinade.

Ingredienser: 
2 kg rå kylling klubber
250 ml kokosmelk
2 ½ dl kulturmelk
- (eller dobbel mengde av den ene sorten)
1 dl søt chilisaus
2 ts Sambal Oelek

Slik gjør du:
Bland alle ingrediensene og legg kyllingbitene oppi, og vend gjerne noen ganger.
Jeg lagde denne kvelden før, så sto de i kjøleskapet frem til middagstid neste dag.

Når kyllingen har fått ligget i marinaden, så dekker du en ildfast form eller en lang panne med folie. Legg kylling klubbene oppi formen og dryss et godt lag med grillkrydder på kylling klubbene før du setter den inn i ovnen på 200 grader i 30-40 minutter. Jeg serverte dette med ris og chilisaus. Syns det ble mye bedre enn ferdig marinert kylling som man får kjøpt i butikken, så dette skal gjøres flere ganger.

Ønsker alle sammen en riktig fin mandagskveld og uke videre… Klem fra Mette


Litt vanskelig å ta bra bilder når det blir så mørkt, så beklager kvaliteten i dag. 



6 kommentarer:

  1. Hei Mette:) for en herlig middag.
    Det så skikkelig godt ut. Du skulle vært kokk du og jobbet på en fin resturang.. Viss du ikke gjør det da.. hehe

    jeg håper du har det fint oppi nord i den vakre naturen. Håper jeg får oppleve nordnorge en gang. Har veldig lyst å reise på ferie der.
    Takk for du deler dine gode oppskrifter, og du inspirerer meg veldig. Jeg skal snart lage mat til noen bloggvenninner som er superdyktige. Kanskje du må hjelpe meg med noen lure tips og ideer. hihi

    Klem Margareth

    SvarSlett
  2. Mmm, dette så godt ut!! Håper ikke stormen blir alt for kraftig hos dere, men er jo koselig å se litt på valgkampen også da, blir nok våken litt utover for å se jeg også - ikke helt i form idag så har sovet mye derfor blir man jo våken når man EGENTLIG burde sove ;)

    Klem♥

    SvarSlett
  3. Å så herleg!

    Hold deg fast i natt då :-)

    Nattaklem

    SvarSlett
  4. Oj, det var litt av et værvarsel..stakkars dere..håper dere kommer dere gjennom stormen på en trygg måte og uten ødeleggelser. Lille Bamsegutt må passe på så han ikke blir tatt av vinden.

    Maten så deilig ut!!

    God valgnatt, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Dett så deilig ut Mette !!
    Kanskje jeg skal lage dette på fedag til min kjære :)
    Håper det gikk bra med stormen i natt :)

    Fin fin onsdag til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  6. Skummelt med storm, håper det gikk bra.

    Den maten så og hørtes nydelig ut, må absolutt prøves.

    Ha en fin kveld. Klem klem

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...