Menylinje


mandag 5. november 2012

Lettsaltet uer med gulrotstuing…

Ja, det ble det til middag i dag, nydelig godt – og egentlig alt for sjeldent vi har det. I stedet for å lage hvitsaus på den «gamle» måten med smør og hvetemel, så lager jeg den med vann, buljong, en fløteskvett, litt salt og sper med Maizena Jævner. Ettersom jeg må være forsiktig med hvetemel så blir det slik jeg lager hvitsaus for tiden, veldig godt, enkelt og raskt å lage… Ulempen med slike nydelig fiskemiddager, er at man blir så «himla» trøtt ღ men godt var det i alle fall…

Her blir jeg uten datamaskin noen dager, men jeg skal se om jeg kan få låne meg en i noen dager slik at jeg kan legge ut nye innlegg… Ønsker alle sammen en riktig fin mandagskveld og uke videre… Klem fra Mette





16 kommentarer:

  1. Det både høres og så veldig godt ut, så jeg takker for middagstips! I morgen etter jobb og trening blir det en tur på butikken for å kjøpe lettsaltet uer til onsdagsmiddag :)

    Klem fra Christine

    SvarSlett
  2. Mm, skikkeleg god middag !
    Lettsalta uer er lenge sidan me hadde, takk for at du minnte meg på det :)
    Ha ein fin kveld !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Uer er kjempegodt!
    Nå fikk jeg lyst på fisk jeg også :)

    Ha en fin uke Mette :)

    SvarSlett
  4. Mmm det såg utrolig godt ut!! Uer er jo bare nydelig godt, men trøtt det blir man ja..;)
    Ønsker deg ei fin uke:))
    Klem

    SvarSlett
  5. Så godt det såg ut,kjempegodt med fisk:)
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Hallo:)
    Skal si du er flink med mat! Farlig å være innom bloggen din hvis man er sulten eller skal gå ned en str;))
    Ha en fortreffelig uke:)
    Klem Tone-C

    SvarSlett
  7. Ingen over, ingen ved siden når det gjelder fiskemiddag! Nam, nam

    SvarSlett
  8. Smakte sikkert fortreffelig:) Håper du får en fin fin uke....selv om pc blir litt borte;)

    SvarSlett
  9. yum!

    hope you'll stop by when you have a moment.

    smiles to you.

    michele

    SvarSlett
  10. Åh, gulrotstuing er jo bare det beste som finnes!! Til kveite kan jeg spise bøttevis av sorten :)

    SvarSlett
  11. Åh nam, noe så utrolig godt som det der finnes nesten ikke....Utrolig at det er alt for skjelden man lager slik mat :)
    Ønsker deg en fantastisk dag
    KLem

    SvarSlett
  12. mmm, lettsalta uer er noe av det beste jeg får. har det alt for sjelden her i huset siden mannen ikke er så glad i fisk, men må nok lure meg til det snart.. ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Kan ikkje huske om eg har smakt uer, men fisk er så godt uansett. Idag skal vi ha sei, ein av mine favorittfiskar.

    SvarSlett
  14. Uer er bare såå godt,nå fikk jeg iallefall lyst på:))
    Har linket til bloggen din i innlegget mitt :))Ta en titt:)
    Takk for inspirasjon ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  15. Det så skikkelig godt ut....jeg elsker fisk i nesten alle varianter.... Uer er ikke så ofte å få kjøpt på "vår" butikk.

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...