Menylinje


torsdag 28. april 2011

Prinsebryllupet…

For 30 år siden - 29. juni 1981 var hele verdens øyne rettet mot Diana, prinsessen av Wales. Ledsaget av sin far, Lord Althorp, gikk hun oppover midtgangen i St. Pauls katedral i London for å si sitt ja til Prins Charles, Prinsen av Wales. Iført en elfenbenshvit brudekjole av silke fra Emanuel, var hun som tatt ut av eventyret, blendende vakker, uskyldig og bare tjue år gammel.

Nå, 30 år etter er det Lady Diana`s eldste sønn, William av Wales som skal si sitt ja til sin prinsesse, Catherine Elizabeth Middleton i Westminster Abbey kirke i London fredag 29. april 2011.

Jeg var 12 år den gangen, og husker god Diana og bryllupet som ble overført til NRK, et eventyrbryllup for en liten jente… Jeg husker også godt dagen da Lady Diana så brått ble revet vekk – det var morgenen etter at min pappa hadde giftet seg på ny – en sjokkerende melding, mildt sagt å våkne til…




I morgen er jeg hjemme, og har tenkt å få med meg seremonien der Lady Diana`s eldste sønn, William skal gifte seg med sin Kate ღ Jeg er ikke spesielt interessert i kongeligheter, men det Britiske kongehusets historie har alltid fasinert meg, og i den anledningen skal jeg benke meg foran fjernsynet med hjemmelaget cupcakes, jordbær og litt sprudlevann litt senere på kvelden ღ og jeg gleder meg vilt til å se bryllupskjolen :)

Noen flere som skal følge med?



Kilde: internett, kollasjen laget av meg

28 kommentarer:

  1. Ååå:) Heldig du er som er hjemme. Skulle gjerne sett det:) Får nok sett noen klipp i etterkant;)

    Du må kose deg masse:D hehe

    SvarSlett
  2. Jeg har NØYAKTIG samme plan for i morgen :D Men det blir ikke cupcakes på meg da... Heldige du ^^

    SvarSlett
  3. Eg er heilt utanfor kjenner eg. Ikkje oppteken av bryllupet i det heile tatt. Men er spent på å sjå kjolen, og så såg eg at dei har laga hage inne i kirka? DET må eg få med meg :) Ellers er Diana dronninga i mitt hjerte... Fantastisk dame!

    Kos deg i morgen!
    Klem E :)

    SvarSlett
  4. Skal se men ikke sitte pal, ikke mulighet til det. blir vel noen klipp på nyhetene iallefall. Diana var en spesiell kvinne, - likte henne. livet var ikke bare lett for henne heller nei. trist det skulle ende som det gjorde....trist for sønnene hennes også. de hadde trengt beholde mammaen sin.. alle trenger jo en mamma ;-)) nyt og kos deg i hele morgen. det blir sikkert vakker og rørende seremoni!!! klem Tove

    SvarSlett
  5. Jeg satt nettopp og søkte etter bilder osv for å lage innlegg om dette selv :P

    Jeg skal se, skal først gå LANG tur med Keegan så jeg er sikker på at han er trøtt og fornøyd :p

    Gleder meg til kjolene♥ sermonien og ja, det er så vakkert♥

    Husker nå prinsesse martha og ari giftet seg 24.mai på MIN bursdag, da kunne ingen familie komme for de måtte se bryllupet først *ler*

    Ha en fin kveld, Mette,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  6. Jeg er hjemme og kommer nok til å slenge innom bryllupet innimellom...og helt sikkert nok til å felle en tåre eller to av det hele! :))

    Ha et strålende bryllup!
    Klem
    June
    nostalgi & skriverier

    SvarSlett
  7. hei.
    å ja jeg skal se, gleder meg til å se kjolen jeg å,
    er nok vakker den,
    flott innlegg om Diana.
    nydelig hun var, ja så sørgelig med den ulykken.
    ønsker deg en riktig god kveld og en hyggelig stund foran tv i morra..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Heisann!!

    Gleder meg også til i morgen..skal drikke vin og spise tapas på verandaen til søsteren min nå.Vi tar feiringen på forskudd!!

    husker og så bryllupet enda jeg bare var 5 år:)

    En uke etter dianas død var jeg i London..det var en veldig spesiel stemning der,og blomster å bilder av henne var på utsiden av slotten og harrods...

    Kos deg med bryllupet i morgen,det skal jeg:)

    Håper sløret er lengre enn Dianas:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  9. Sukk, jeg kommer til å sitte på jobb helt ukonsentrert og trykke F5 inne på nettavisene for å få sett kjolen snarest mulig! :) Kvelden blir nok tilbrakt med reprisene :) Jeg gleder meg! Brylluo er stas :)
    Kos deg :) Klemklem

    SvarSlett
  10. He-he...sjefen min og jeg avsparerer i morgen fra kl 9.30. Vi skal nemlig i bryllup vi også!

    SvarSlett
  11. Jaaaa!
    Dette skal jeg nok få med meg ♥ Finnes jo ikke mer romantisk;)
    MEN, min kjære har hjemmekontor i morgen, og da er det ikke alltid det passer med TV nei... må finne på noe lurt;)

    Husker ikke bryllupet til Diana jeg, men jeg husker veldig godt den dagen hun døde - sååå trist, det var ei flott dame!

    Ha en fin kveld og kos deg i bryllup i morgen,hihi;))

    Klem Line

    SvarSlett
  12. Hei du :-)

    Jeg er ikke hjenne i morgen og er igrunn litt lei meg for det, for dette vil jeg veldig gjerne få med meg... sukk... Hvor henført man kan bli av disse bryllupsgreiene :-)

    Klem

    SvarSlett
  13. Jeg skal selvfølgelig få med meg d, er litt royalist vettu.
    Gøy å se på alle de flotte kjolene og diamantene...
    Kos deg i bryllup du også.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  14. Jeg skulle nok mer enn gjerne vært hjemme og sett på bryllupet, men må nok på jobb;)
    Akkurat som deg er jeg heller lite interessert i de kongelige, men Det britiske kongehuset, og spesielt Diana, har jeg alltid fulgt med på:)

    kos deg med seremonien i morgen!
    KLEM

    SvarSlett
  15. 30 år siden?
    Jeg husker det som om det var i går!!
    Jobbet på et barnehjem med en veeeldig streng bestyrerrinne.MEN, brylluppet fikk vi lov å se:)
    Herlig.

    Lykke til da, skjønner du er er mer enn middels innterressert:)
    Bryllupsklem fra meg:)

    SvarSlett
  16. I can't wait to see this wedding tomorrow via TV. Wish all the best for William and Kate.
    Thank you for your visit. You have a very lovely blog!

    SvarSlett
  17. Ja, morgendagen er fridag, så den skal nok tilbringes i sofakroken foran tve'en! :)

    Klem

    SvarSlett
  18. Hei Mette-mor:)

    er heller ikke så opptatt av kongelige greier men Diana handlet om så masse annet og tenker alltid på henne med litt tristhet...
    var i Englan den gangen men blir nok å få med meg høydepunktene på nyhetene på kvelden tenker jeg...har mye annet å ordne med vet du;)

    Ønsker deg og dine en super helg!

    Stoooor klem!

    SvarSlett
  19. Hei:)) Tuusen takk:) så hyggeligt å komme heim til ein sånn melding i inboxen!

    Varmet veldig:)

    Skal kikke litt hos deg (om litt:)

    Beate

    Ha ein fin kveld

    SvarSlett
  20. Jeg får dessverre ikke sett selve sermonien da jeg har tenkt å prøve å jobbe litt i morgen. På kvelden er jeginvitert på "bryllupsfest" og regner med at jeg får se vielsen og mer til da :-)
    Klem

    SvarSlett
  21. Nei, altså jeg er ikke så opptatt av disse to.. hehe ...

    Men skal nyte helgen! =}

    SvarSlett
  22. Hei på deg Mette!
    Skulle så gjerne fått med meg bryllupet, men får heller satse på reprise utover kvelden:)
    Fikk med meg bryllupet i Sverige sist, og det var ikke fritt for at det ble felt en tåre:)
    God kveld til deg!
    Klem.

    SvarSlett
  23. Hei Mette,blir en spennende dag imorgen.Jeg er også fascinert over det britiske kongehuset.Jeg husker også Lady Diana sitt bryllup og jeg elsket henne fra jeg så henne. Husker jeg gråt i ei uke da jeg hørte hun var dø.Merkelig å tenke på...Så for meg er det spesielt at hennes sønn nå skal gifte seg.Jeg jobber så jeg må nøye meg med reprise senere på kvelden. Men kjole er alltid spennende.Hun er veldig vakker og regner med hun blir en nyyydelig brud.Kos deg med bryllup.Ha en flott helg! Klem fra Karin

    SvarSlett
  24. Hei min kjære venn, Mette:)
    Tusen tusen takk for dine gode ord inne hos meg. Jeg setter stor pris på deg det skal du vite.
    Det er alltid godt å vite at en ikke en alene om å være i en "slik situasjon" ( du skjønner;)))
    Gode ord fra andre føles utrolig godt.
    Du har vært driftig i påsken med masse flotte innlegg, du er så dyktig til fingerspissen:)
    Fy søren jeg beundrer deg!!!

    Det er deilig med god vær og sol, det er rene vitamin bomben og det gjør noe med oss på en utrolig god måte (bare spør mannen min..hehe...når kreftene kommer tilbake så kommer gleden osv...osv.."tok du ann" ??? )

    Jeg skal ikke se på tv i dag på bryllupet, jeg er ikke så opptatt av konge familien. Jeg setter meg ute i sola med en god romantikk bok etterhvert, det blir deilig.
    Så gleder jeg meg til mannen kommer hjem fra jobb og vi skal kose oss i helga. Vi er som to turtelduer som ikke får nok av hverandre og trives utrolig godt i hverandres selskap. Håpløse romantikere..tudeledu....

    Nå sporer jeg helt av her Mette, bær over med meg hahaha!!!

    Kos deg med bryllupet i dag og nyt helg og ikke minst 1 mai:)))

    Mai klemmer fra Mona

    SvarSlett
  25. Nå regner jeg med du allerede har benket deg ned foran tv skjermen :) Kos deg masse med de fine kjolene, og ha en flott dag! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  26. Kjenner jeg nesten ikke har tid til å skrive dette fordi jeg akkurat nå sitter og smugser på bryllupet. Elsker bryllup! og jeg elsker brudens brudekjole i dag. herlig Grace Kelly inspirert:)

    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Den fine nye puten min er kjøpt hos Indiska. Ganske sikker på at de har de i butikken fremdeles.

    Ha en herlig helg!!

    SvarSlett
  27. Hadde eigentleg ikkje planar om å sjå på, men så var eg så heldig at tilfeldighetene ville det slik at eg kom heim akkurat rett før kl tolv, og då måtte eg jo berre få med meg når vi skulle få sjå kjolen for første gang, og så vart eg no berre sittandes her å sjå likevel.... ;-)
    Nydeleg kjole og så romantisk! Ha ei fin fin helg!
    Klems

    SvarSlett
  28. Fikk med meg en del av bryllupet i dag : ) fantastisk flott brudepar!! Vakre begge to!!!
    Skjønne bilder du viser av Diana <3
    nyt helgen
    klem Tove

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...