Menylinje


lørdag 16. april 2011

En gammel skatt…

Hei, og god helg til deg som titter innom…
I dag tenkte jeg å vise dere en gammel skatt, som jeg har arvet fra mamma`n min ღ Denne nydelige gamle koppen kommer enten fra min oldemor som kom fra Holvik, litt utenfor Måløy i Sogn og Fjordane, eller fra hennes mor igjen – her ble vi litt usikre. Og ja, det er litt Vestlending i meg også :) Mamma er litt usikker på hvor gammel denne koppen kan være! - men kanskje rundt 150 – 200 år gammel kanskje?

Ønsker alle en herlig helg, og for de av dere som har tatt påskeferie – god påske ღ
Jeg blir hjemme i påsken, så det kommer flere innlegg fra meg i dagene som kommer…





Gammeldags lørdag...

Lene som har bloggen Lenemoras verden har et lørdagstema som heter gammeldags lørdag, og jeg tenkte at dette bidraget kunne være et fint tema hos henne. Ta gjerne en titt innom henne, en nydelig blogg med masse inspirasjon og herlige matoppskrifter :)





Brettet er fra Perfect Home, og lysholderen fikk jeg i bursdagsgave fra mitt søskenbarn, Lene...




35 kommentarer:

  1. Det var virkelig en vakker kopp, og så er det så stas med ting som har vært i familien i mange mange år:-)

    Ønsker deg og din kjære ei flott påske :-)
    Klem fra Rita

    SvarSlett
  2. Så koselig å ha sånne gamle, arvede skatter!:)

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig :) og ekstra koselig med gamle ting som har en historie eller har hørt til i slekta
    Ha en riktig så fin helg!

    SvarSlett
  4. Så nydelig den var MEtte ♥ Ekstra stas er det jo når den er fra familie...:)
    Her blir vi og hjemme i påsken, så jeg kommer nok til og være tilgjengelig med bloggen jeg og, hihi;))

    Ha en fortsatt fiiin helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Virkelig en liten skatt og så koselig at den har en familiehistorie. Ser på stilen på hanken at den er veldig gammel. Koslig minne.
    Kos deg videre med helgen.
    Klemmer fra Namsos

    SvarSlett
  6. For en søt liten kopp,har aldri sett dette mønsteret før,men det ser ut som om den er ganske gammel ja. Alltid så flotte bilder fra deg. God Lørdagskveld.
    Klems.

    SvarSlett
  7. Hei.
    Det var en fin kopp. Syns det er hyggelig med gamle minner. er ganske nostalgisk selv. Ha en herlig helg. Klem

    SvarSlett
  8. Så fin kopp! Koselig å ha slike skatter som har vært i familien i generasjoner:)

    Her blir det også hjemmepåske, så blogging blir det herfra og;)

    Ha en fortsatt god helg!
    KLEM

    SvarSlett
  9. Hvilken vakker kopp! Så heldig du er som har arvet den <3 Nydelige bilder av perleblomster, brett og lykt, alltid så lekkert hos deg!

    Herlige påskeinspirasjon under her også, tusen takk for titten! Jeg ønsker deg en riktig god påske, kooos deg ;)) Klemmer fra Gry

    SvarSlett
  10. Det var en virkelig vakker kopp.
    Gøy med gamle ting med historie bak.
    Ei fin påske til deg.
    Klem Anne Lise:)

    SvarSlett
  11. Vakre bilder! Koppen var kjempefin, veldig koselig! Artig når den i tillegg har en fortid i din familie. gode minner å ta vare på:) Så fint det brettet var, nå fikk jeg ide til hva jeg kan kjøpe på perfect home party snart;)

    Ha en nydelig lørdagskveld!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  12. Nydelig kopp - med en historie! =}

    Håper lørdagskvelden er super!!!

    Klem

    SvarSlett
  13. Kjempesøt! Ha en fin påske Mette!! klem

    SvarSlett
  14. Hei,lurer på om du kunne hjelpe meg med noe? Du har laget så mange flotte collage.Hvilken program bruker du?Er d photoshop?

    Jeg har prøvd å lage collage bilder der,men når jeg legger bildene på bloggen så får jeg skyggekant på alle collagene selv om jeg har valgt transperant på alle. Vet du hvordan kan jeg ta vekk skyggekant på bildene?

    Hjertelig glad om du kunne hjelpe! Takk på forhånd!
    God påske til deg og dine.

    SvarSlett
  15. Hei!
    Så koselig å ha noe med en liten bit slektshistorikk :) Koppen var nydelig!

    Ønsker deg en nydelig lørdag!
    Klem

    SvarSlett
  16. Hei Mette.:-)

    Alt man har arvet er ekstra stas .:-)
    koselig gammel kopp du har.:-)

    og herlig brett....perleblomster er en vår favoritt.:-)

    en riktig god påske til deg :-)

    Klem

    SvarSlett
  17. Ååå for en koselig skatt=)! Rett og slett nydelig! Og ekstra stas når det er arvet=). Herlige bilder og et flott bidrag!

    Ha en super påske!
    Klemmer!

    SvarSlett
  18. Må vere kjekt å ha ein slik skatt!

    God Påske til deg også :-)

    SvarSlett
  19. en vakker kopp, og så fine bilder du viser også. Ønsker deg en fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  20. Koppen er kjempefin! Jeg likte spesielt godt hanken! ;)

    Ja, jeg synes også at det er mye gult til påske! Jeg har tenkt på hvite egg med blonder og fjær, men har ikke fått laget meg noen. Kanskje jeg får gå til innkjøp av litt påskeblomster og la det bli med det! :)

    Klem

    SvarSlett
  21. Wonderful, I enjoyed!
    Enjoyable and a nice weekend,kisses:)

    SvarSlett
  22. Kjempeflott kopp; veldig fint med den type hank! Så koselig du har pyntet på brettet ditt!
    Riktig god påske til deg også :o)

    Mona

    SvarSlett
  23. Det var litt av ein skatt Mette.Nydeleg kopp!!! Og so gamal...Tenk, so langt tilbake i tid:)

    Har heller ikkje planar i påska.Tek det litt som det kjem;)

    Fortsatt god helg og GOD PÅSKE ☺
    Klem Mette.

    SvarSlett
  24. Hei på deg, Mette!

    Så søt kopp, veldig gøy og ha slike gamle skatter fra familie! har selv noe slike skatter og jeg er så utrolig takknemlig for at mamma ønsker at jeg skal ha dem - føler nesten det er en tillitserklæring, for det er jo verdifullt (kanskje ikke i kroner og øre, men mer knyttet til følelser)!

    Ønsker deg en fin Søndag og en herlig påsketid,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  25. Hej Mette
    Så himla fint :)
    Säger ni god påsk......inte glad påsk??

    missa inte

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    redan 70 fina bloggar...
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  26. En nydelig kopp - og tenk at den er SÅ gammel! For en fantastisk skatt!
    God søndag og god påske :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  27. Det er så gøy å ha noe som har vært i familien lenge!! Man blir så glad i de tingene :)

    Ha en fin helg!

    Lilja :)

    SvarSlett
  28. Slike gamle skatter er jo gull verdt. Regner med du vet å verdsette den. ;-) Du tar alltid veldig flotte bilder som du viser på bloggen din og det er en fryd å titte innom deg. Nå ønsker jeg at du får en vidunderlig påske, akkurat slik du ønsker deg den!

    SvarSlett
  29. Nydelig gammel kopp - med ekte affeksjonsverdi! Det er så fint å ha noen slike gamle skatter som minner oss om røttene... :-)

    Ha en fin søndag!

    Klem :)

    SvarSlett
  30. Så vakker, og spesiell, har aldri sett denne typen. Håper du får noen fine dager på verandaen, skal skaffe meg en god bok for påsken, men vet ikke helt hva det blir, er nemlig en av få som ikke er spesielt glad i krim...

    Ha en fortsatt fin søndag..klem

    SvarSlett
  31. Nydelig gammel kopp. Koslig å eie slikt. hanken er litt spesiel og kalles en stavhank.
    Må du ha en strålende påske.
    Klem:)

    SvarSlett
  32. Koppen var nydelig :) likte det brettet ditt kjempegodt.
    Blir hjemmepåske her også,så blir vel litt blogging for min del også. Så vi blogges vel..
    Ha ei fin påske
    Klem Sissel

    SvarSlett
  33. Så gøy1 Tenk å ha hele kaffekopper etter 200 år! Vakker er den jo også :)

    SvarSlett
  34. Skjønne bilder og masse god inspirasjon!
    Takk for titten:)

    SvarSlett
  35. Så fin den koppen var. Ekstra verdifull på grunn av affeksjonsverdien. Tenk at din oldemor og kanskje tippoldemor har drukket av den :))

    Ønsker deg en riktig god påske:)

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...