Menylinje


tirsdag 5. april 2011

Da var vi i gang….

Da er det endelig tid for å ta det resterende av oppussingen i stua. Nytt gulv skal legges, listverk samt platelegge og tapetsere det siste som står igjen. Grunnen til at det blir nytt gulv er at da vi holdt på å pusse opp her i 2006 prøve vi å gjøre det litt billigere ved å legge grangulv og male det hvitt. På den tiden var det ikke mange gulv å velge mellom som var lyse, derfor ble det slik. Men etter noen år er det blitt mye hakk og sprekker og gulvet er ikke like fint lengre.

Vi måtte bestemme oss for nytt gulv før vi begynte med listverk og skulle sette inn peisen som vi nå har spart til, og som skulle sette inn til høsten…. Men ting blir ikke alltid som man har tenkt seg!!! – kommer tilbake med mer om dette litt senere….

Hvitt gulv sammen med hvitt tak og en lys tapet gjør at den lille stua vår ble virkende litt større. Men etter noen år med hvitt gulv har vi nå bestemt oss for ”Smoked Oak” 2 stavs fra Alloc, som er en varm og lys brunfarge. Tror dette kommer til å bli fint til alt det lyse vi har…

Ble dårlig med bloggrunde på meg i dag, men kommer sterkere tilbake :)
Ikke det at jeg har gjort så mye, men går nå her og flytter på ditt og datt…


Denne delen av stua blir det også forandringer på, og jeg skifter også bloggplass ;)
Kommer tilbake med mer om dette litt senere....

Oversiktsbilde fra stua: planen fremover er å få inn en litt mindre sofa og mindre og lysere tv-bord, samt en LED-TV

I dette hjørnet skulle det inn en Engelsk peis!!! - kommer tilbake med litt mer om det litt senere....
Ellers skal det bli godt å få på listverk og kle inn bjelken i taket. Masse småtterier som skal på plass med andre ord....


Smoked Oak fra Alloc


29 kommentarer:

  1. Tror det blir kjempelekkert!!!

    Gleder meg til å se det ferdige resultatet!!!

    Ha en fortsatt fin uke!!!

    SvarSlett
  2. Så spennende: =) Vi skal nemlig gjøre mye av det samme. Gulvet ser flott ut! Vi har ikke bestemt om vi skal bytte gulv eller slipe ned parketten og lakke på nytt...Er ca 70 kvadrat med gulv som går i ett, så litt av en jobb foran oss. Skal også få malt taket og veggene...Regner med jeg og barna flykter på hytta mens mannen styrer hjemme ; ) !
    Lykke til med jobben
    klem Tove

    SvarSlett
  3. Spennende! artig å se litt "underveis-bilder". Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)

    Klem fra Hanne!

    SvarSlett
  4. Kommer nok til å bli så fint!!
    blir kjekt å se!

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  5. Så gøy! JEg tror det blir superlekkert!

    Klem

    SvarSlett
  6. I'm sure will be very nice and elegant.
    Pleasant Wednesday and greetings:)

    SvarSlett
  7. Hei Mette
    Er sikker på at dette blir kjempelekkert. Gleder meg til å se resultatet:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Så moro det blir å få det ferdig. Ett lite skritt av gangen går også framover.

    SvarSlett
  9. Så spennende! :) Ser veldig bra ut synes jeg. Gleder meg til å se resultatet! :) Ha en fin kveld! ♥

    klem Frøken H

    SvarSlett
  10. Så lekkert det kommer til å bli Mette. Spennende å følge med på.
    Klem.

    SvarSlett
  11. Herlig med forandring. Ser den med mindre sofa og gulvet blir lekkert. Deilig med så mye lys som slipper inn alle vinduene.
    Lykke til videre
    Klem

    SvarSlett
  12. Oi!! det nye gulvet var superflott! Blir helmax sammen med det hvite:) Jeg husker for noen år siden da vi hadde konfirmasjon her og hadde just lagt (heldigvis) oljet teak i stua.Dagen derpå så det ut som om noen hadde skutt med hagle i gulvet - store og mange dype hakk.
    Da tok jeg frem strykejernet og strykte over alle hakk med fuktig fille, og det ble som nytt etterpå:))
    - men det går nok ikke om det er malt eller lakket.
    Lykke til videre med oppussingen!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  13. Så spennende! Smoked eik er rålekker:)
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet etterhvert;)

    KLEM

    SvarSlett
  14. Så spennende og så flinke dere er!
    Her er det stillstand med alle prosjekter..

    Gleder meg til å se det ferdig :)

    Nyt kvelden..

    Klem

    SvarSlett
  15. Å Mette, dette blir jo kjempefint, for et gulv!!!!! Gleder emg til å se peisen også! Ha en finfin uke, klem fra Marianne:-)

    SvarSlett
  16. Dette kommer til å bli fint, Mette! Gulvet ser nydelig ut. :)

    Snart begynner vi også med malekosen.

    Ønsker deg en ny fin dag!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  17. Ja..dere står på:)
    Blir nok bra alt sammen til slutt:)
    klemklem

    SvarSlett
  18. Ser kjempe lekkert ut,gulv helt etter min smak. Vi skal også bytte gulv i stua etter hvert, gleder meg masse.
    Lykke til med prosjektet.

    Klem Anita

    SvarSlett
  19. Go morn Mette!
    For et flott gulv dere har valgt dere, er sikker på at det blir riktig så flott :-)
    Nå er jeg på vei ut på tur, og skal nyte våren i Brønnøysund :-)
    KLem fra Rita

    SvarSlett
  20. Det var en kjempe fint gulv, det andre kommer helt sikkert til å bli kjemp fint, gleder meg til å følge med videre.

    Ha en flott dag

    SvarSlett
  21. SÅ spennende! Gleder meg til å se den nye peisen.
    Klem

    SvarSlett
  22. Så spennede da! Det gulvet var rå lekkert. Tror det blir rå fint med lyse vegger og det gulvet. Gleder meg til og følge med videre :)
    Lykke til og ha en flott dag!
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  23. Jeg likte godt fargen på det nye gulvet. Tror det blir lunt og fint. Det ser jo også ut som den helhvite perioden nå glir litt over i hvitt med duse nyanser til.
    Jeg har originalt eikegulv fra -62, men skulle gjerne hatt denne mer nøytrale tonen framfor det litt gule skjæret vi har :)

    Lykke til med oppussingen!

    Klem fra Moccamamma :)

    SvarSlett
  24. Stua deres er utrolig fin! Blir spennende å se hvordan det blir etter at dere pusser opp!

    Gulvet så fantastisk fint ut! Det blir nok nydelig sammen med de lyse møblene og veggene.

    Ha en fin dag!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  25. Det kommer til å bli skikkelig stilig! Lekkert gulv!
    Gleder meg til å se det ferdig:-)

    Klem

    SvarSlett
  26. For et spennende prosjekt dere holder på med,det blir helt sikkert kjempefint med det nye gulvet:)Er veldig spent på peisen og da:)Vi har en diger grønn peis 4,som jeg er svært lite stolt av...Men den varmer utrolig godt,å det er jo god nok grunn til at ikke mannen vil bytte den ut;)

    SvarSlett
  27. Hei Mette:)
    Så gøy og pusse opp litt i stua:)
    Forandring er topp bortsett fra alt arbeidet det medfører da hehe!
    Tenker at det faller mye på mannen din da akkurat som det gjør her hos oss.
    Mannen min er den som må gjøre det meste når vi lager noe, jeg tenker ut hvordan det skal være og han utfører planene. Han er jo snekker så det faller jo ganske naturlig på han da. Jeg bidrar med litt når jeg kan og når energien er der for å si det sånn. Du skjønner hva jeg mener=))))

    Gleder meg veldig til å se hvordan det blir med gulvet, Smoked Oak høres jo "heftig" i følge navnet..
    Blir sikkert knallfint.

    Masse lykke til med prosjektet.
    Ha en fin dag.
    Gode klemmer fra Mona

    SvarSlett
  28. Åh det gulvet seg jo kjempelekkert ut :) Gleder meg å se resultatet !
    Ha en super dag !

    SvarSlett
  29. Dette kommer til å bli kjempebra! Det nye gulvet ser utrolig fint ut, godt med litt kontraster også da :)
    Ikke noe moro når oppussingen pågår, men VELDIG moro etterpå - gleder meg til å se resultatet!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...