Menylinje


onsdag 30. januar 2013

Pasta Carbonara – dagens middag…

Italiensk aften i dag og pasta carbonara på menyen, enkelt og godt. Pasta Carbonara tilberedes vanligvis med spaghetti, men den kan også godt lages med tagliatelle… Fløte inngår opprinnelig ikke i originaloppskriften, men er mye brukt flere steder i verden, også her hos meg… Jeg bruker også lettsaltet sideflesk i stedet for bacon. Her kommer oppskriften, men det ble uten basilikum da jeg var fri for dette…

~ Ha en fortsatt fin uke, klem fra Mette ~ 



Ingredienser:
1 pakke tagliatelle 
1 bit lettsaltet sideflesk
2 stykk hvitløksfedd
2 dl matfløte
2 dl revet parmesan
2 eggeplommer
½ ts nykvernet pepper
2 ss. hakket frisk basilikum



Slik gjør du:
Kok pasta etter anvisning på pakken. Skjær flesk i små biter og stek dem i panne. Tilsett finhakket hvitløk. Hell fløte og revet parmesan over den ferdig kokte pastaen. Varmes et par minutter. Skill eggene, og rør plommene inn i pastablandingen sammen med basilikum. Smak til med sitronsaft og pepper. Strø over baconbitene. Server med ferskt brød.


12 kommentarer:

  1. Mmmm, elsker denne retten, får prøve denne oppskriften!


    Ha en fin kveld.

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Ååå carbonara er så godt. Det bruker vi ofte her også. Jeg elsker bacon, jeg elsker parmesan og jeg elsker basillikum, Et lite glass rødvin og lykken er komplett ;D

    SvarSlett
  3. Nam nam- dette er mat som smaker :) Takk for påminnelsen og oppskrift !

    God kveld klem Monica

    SvarSlett
  4. Nammis, dette ser jo såå godt ut:)
    Er favoritten her i huset denne:)
    God bedring!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  5. Ååå hjemmelaget carbonara er en stor favoritt her også!
    Veldig godt med stekt champignon ved siden av også ;)
    Ønsker deg en fin kveld, og en herlig uke videre!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  6. Deilig! Eg brukar og å lage dette, men eg brukar frosne erter. Av og til basilikum og soltørka tomat. Røkt skinke istaden for bacon er også godt :-)

    SvarSlett
  7. Fristende!

    Jeg er mest glad i spagetti med fløtesaus kontra tomatsaus, så dette er en av mine favoritter.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  8. Mmm, det ser virkeleg godt ut.
    Blir svolten her eg sit :)

    Fin kveld vidare :)

    SvarSlett
  9. Mmmmm..så bare kjempe godt ut:)
    Takk for oppskrift:)
    Håper formen er på vei oppover:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  10. Dette så godt ut; du er så flink til å ta matbilder (andre bilder også, selvsagt), men det er en egen kunst å få maten til å se så innbydende ut på bilder! Jeg blir alltid sulten av å se dine matbilder ;-)
    Leit at formen din ikke er så bra for tiden. Håper den klinikken kan være et viktig skritt på veien til et friskere liv. Selv har jeg fått god hjelp av hårmineralanalyse for å finne ut av vitamin og mineralmangler, og å eliminere elektrisk stråling der jeg sover med en Deltabed-madrass, men det som hjelper for noen er ikke sikkert hjelper for andre - et puslespill å finne ut av mange ganger.
    Masse lykke til :-)
    Klem fra Mona

    SvarSlett
  11. Dette så kjempegodt ut, fikk lyst til å prøve jeg også :) Kjekt at du deler matoppskrifter - jeg er ikke flink til å lage mat.

    SvarSlett
  12. Denne oppskriften skal jeg jammen prøve, kanskje imorgen?. Ha en fin februaruke;)

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...