Menylinje


tirsdag 15. januar 2013

Cottage cheese et godt alternativ…

Januar er godt i gang, og det samme er jeg med mat og helse igjen, etter julens utskeielser… Tilbake til hverdagen og vanlig mat igjen… Jeg har aldri egentlig vært så glad i cottage cheese, men når man ikke lengre kan spise vanlig brød så er det utrolig hvor langt man strekker seg for å prøve noe annet – også ting man aldri har likt, eller smakt før…

Jeg bruker å spise cottage cheese innimellom for å få litt forandring til å bare spise knekkebrød, og bruker å spise dette som frokost eller lunsj. Her har jeg laget meg en cottage cheese med valnøtter, hasselnøtter, rosiner og litt honning over – og det smaker veldig godt ღ

Det er også veldig godt med eplebiter og kanel, og noen ganger bruker jeg jordbærsyltetøy – da blir det nesten som en dessert… Cottage cheese er svært proteinrik og ikke tilsatt noe sukker! Et godt alternativ som frokost eller mellommåltid uansett om man trener eller ikke…

Ha en fin, fin kveld videre og uke… 
Klem fra Mette 


Serviett fra Jeanne D'Arc Living og skål fra Black Design


19 kommentarer:

  1. Det så faktisk ikke så ille ut:D kanskje det må pørves! Tåler ikke brødmat noe særlig jeg heller..og knekkebrød blir man lei av!:P

    Takk for tips:)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så nydelig ut!!..og godt som alternativ til knekkebrødet innimellom; virkelig sansen for denne frokosten/lunsjen;)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  3. Mmmm det så virkelig snadder ut, må prøves når jeg begynner å spise melkeprodukter igjen,

    Klem

    SvarSlett
  4. Mmmm det så virkelig snadder ut, må prøves når jeg begynner å spise melkeprodukter igjen,

    Klem

    SvarSlett
  5. Så veldig godt ut. Selv om jeg inne i hodet mitt har bestemt meg for at jeg ikke er så begeistret for c.c ;D
    Må bare berømme bildene, veldige fine!!

    Ha en fortsatt fin kveld ;D


    SvarSlett
  6. Ser så profesjonelt ut med tekstene du har på bildet. Ser ut som det kommer fra et blad. Lekker serviett du har der også.

    SvarSlett
  7. Ser godt ut!
    Har aldri tenkt på å ha honning over, men det er sikkert godt :) Må prøves. Klem fra Grete

    SvarSlett
  8. Så bare utrolig godt ut:)
    Spiser selv noe lignende av og til men aldri prøvd med honning over:)
    Det må nok prøves ja:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  9. Så kjempe godt ut. Har selv startet en sunnere livsttil. Erstatter kvelds med litt kesam og frukt med kanel, kjeeeempe godt:0)

    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  10. Cottage cheese er kjempegodt med jordbærsylt.
    Flotte bilder du visier.
    Fin fin tirsdagskveld

    Klem

    SvarSlett
  11. Det der både så og hørtes så godt ut at jeg skal prøve det. Jeg pleier aldri å spise cottage cheese, men skal gi det et seriøst forsøk. Jeg trenger flere fristende og sunne alternativer nå fremover..takk for tipset, Mette! Lekkert bilde! Ha en fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  12. Hei høpp!

    Så flink du er:)Her har jeg ikke kommet i gang etter julen,men det kommer:)

    Så godt ut skal jammen testes..Har brukt med syltetøy på som dessert,og det er veldig godt:)

    Nyt morgen dagen:)

    Klem på klem -L-

    SvarSlett
  13. Mmmmm, jeg har fått skikkelig smaken på cottage Chess, men jeg bruker det helst som pålegg på brød, ryvita eller polarbrød. Ofte med en stripe blåbærsyltetøy på. Nam!

    SvarSlett
  14. Prøv med ananas i cc! Friskt og godt!

    SvarSlett
  15. Sikkert ikke slankekost - men du så deilig det så ut!

    SvarSlett
  16. SER GODT UT JA. OG SUNT!
    ha en fin dag.
    kaldt her....
    klem TOVE

    SvarSlett
  17. Jeg spiste alltid CC sammen med syltetøy på knekkebrød
    eller brødskive før, og er fortsatt lei av det...hehe...

    Leste om ei som spiser en hel boks hver dag!! Jaiks..

    SvarSlett
  18. MEN - veldig flotte bilder!
    Det SER veldig godt ut!!! =)

    SvarSlett
  19. For en innbydende skål med cottage cheese! Vakre bilder.
    Jeg er selv ingen fan av cottage cheese, men dette ser jo virkelig innbydende ut!
    Fiiin blogg du har. Her må jeg ta et nærmere dypdykk :)
    Line

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...