Menylinje


mandag 14. januar 2013

Dekorativt og god på smak…

På kjøkkenet bruker jeg å ha vinduskarmene fylt med forskjellige urteplanter, og etter at julen er over blir det igjen påfyll av deilige dufter. Urter er veldig dekorative, og veldig godt å bruke i maten. Her har jeg plantet en urte i en liten kurv, syns det blir så koselig ღ

Urter må ha masse lys, så å ha dem plassert i vinduskarmen er perfekt! Urtene holder seg lengre hvis du vanner dem i skålen. Deilig å se alt det grønne i vinduskarmene og dagene som blir lysere og lengere… Selv om det ennå står en lang vinter foran oss, og ganske sikkert masse snø i vente – så kommer solen lengere og høyere opp på himmelen ღ

Ha en fin, fin kveld videre og uke… 
Klem fra Mette 


 


20 kommentarer:

  1. Deilig at det går mot vår og lysere tider. Vanne på skålen ja. Kanskje det er derfor jeg ikke får til urtene. Nå skal jeg prøve på nytt;) Takk.

    SvarSlett
  2. Her går det også i urter, elsker det! Mest avhengig av basilikum:) Eldste har fersk basilikum på alt i matpakka..
    Nydelig bilde av urtene dine!

    Fiiin kveld til deg !

    SvarSlett
  3. Så nydelig med urteplanten. Pen og se på god å spise. Perfekt kombinasjon. D

    SvarSlett
  4. Urter ja...kanskje jeg skal lage meg en liten urtegarden jeg også! :-)
    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  5. Mmmm..nydelig..urter er bare nydelig!:)Herlig bilde du har tatt!:)Klem fra Else britt:)

    SvarSlett
  6. Så utrolig koselig dette var:)
    Så jo bare utrolig innbydende ut med ferske urter:)
    Herlig at du har satt dem i den nydelige kurven:)
    Sov godt:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Fine bilder og koselig at du har plantet i en kurv :) Tar med meg tipset om vanninga.. ;)

    Klem fra Landlivets Lykke

    SvarSlett
  8. Mmmm, fikk rene vårfølelsen jeg, ennå det er en god bit til den faktisk er her;)

    Klem fra Nina:)

    SvarSlett
  9. Hei Mette. Ja, her går det å i deilige urter etter jul, dufter og smaker fantastisk. Ønsker deg ei flott uke

    SvarSlett
  10. Er jo så fint og friskt med urter på kjøkkenet:)
    Men mine vil ikke være med på samme lag som meg, så de gjør kort karriere her i huset :))

    Ønsker deg en fin tirsdag

    KLem

    SvarSlett
  11. Nydelig bilde! jeg har funnet ut jeg må ha en sjenk eller en type bord på kjøkkenet så jeg kan få plass til litt urter til sommeren. =)=)

    Ha en fin dag!!
    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  12. Eg har alltid urter i vindauget. Mi erfaring er at dei økologiske urtene eg kjøper på Coop er dei beste. Basilikumen kan holde seg og vekse i månadsvis, medan den frå Rema f.eks er stygg etter nokre få dagar sjølv om eg behandlar urtene likt.

    SvarSlett
  13. Hei Mette.

    Kjempe koselig med utre planter. Også er det godt og nyttig .O)Kjempe fine vinter bilder på forje innlegg .O)
    Ha en super duper dag .O)

    Cos Lisa

    SvarSlett
  14. Vakkert og dekorativt! =)
    Takk for tips!

    SvarSlett
  15. Hei Mette! Nydelig kombinasjon mden kurven. Du inspirerer meg. Artig:) Jeg har bare tørre strå, for tiden.Klem. Mamma :)

    SvarSlett
  16. Hei Mette!
    Herlig med friske urter på kjøkkenbenken.
    Godt og dekorativt:)

    Ønsker deg en fin tirsdag:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  17. Så utruligt vakkert og dekroativt med urter framme slik og så fint når det var oppi korga:)eg synest aldri mine står så lenge så kjøper dei sjeldent,men vakre er dei og både lukter og smaker godt:)kanskje mine har stått for mørkt,skal jammen kjøpe og prøve med dei råda du gir:)

    Fine tirsdag til deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  18. Vakkert! I mitt kjøkkenvindu står solen inn hele dagen, så det nytter ikke med planter der. Kunne sikkert hatt noen nå om vinteren, men. Har nå i hvertfall en rosmarin i vinterhagen :-)

    SvarSlett
  19. Det dufter SÅ godt - og vakkert er det også!
    Nydelige bilder og friskt inspirerende ❥
    Ønsker deg en strålende fin uke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  20. Så fresht! Takker for tipset om å sette det i vinduet. Det skal jeg jammen prøve nå. Her dør de nemlig i samme minutt de kommer innenfor døra føler jeg ;)
    Fin-fin kveld til deg.
    Klem,Anette

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...