Menylinje


onsdag 3. oktober 2012

Torsk med hasselnøtter…

I søken etter mer spennende og sunn mat, prøver jeg ut forskjellige oppskrifter. Det er ikke alt som blir de helt store suksessene… - men jeg har i alle fall blitt flinkere til å prøve ut nye retter og smaker siden jeg måtte legge om kostholdet. I dag prøvde jeg meg på stekt torsk med hasselnøtter (oppskrift fant jeg her), jeg ble veldig skuffet over retten, ettersom torsken fikk omtale at den aldri har vært bedre… Jeg syns kombinasjonen av stekte hasselnøtter og rosiner ble en merkelig smaks kombinasjon - dette var ikke helt min smak, men det kan jo hende det er andre som syns den er god :)

Jeg har testet ut forskjellige middager og oppskrifter i det siste – så det kommer flere innlegg på dette fremover. Jeg har en annen oppskrift på stekt torsk som jeg skal prøve ut neste gang det blir fiskemiddag – og den gleder jeg meg til å prøve. Håper disse kan være til inspirasjon til en sunnere hverdag ღ - ønsker deg en fin kveld videre, stor klem fra Mette :)



18 kommentarer:

  1. Flink du er og det ser alltid så delikat ut :)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Sånn er det for de fleste av oss....ikke alt blir like vellykket, men det viktige er at en prøver og tester ut nye ting fra tid til annen. For min del lagde jeg en forrett på lørdag som jeg ikke hadde laget før og den var kjempegod (oppskrift på bloggen min) sometimes you win, sometimes you loose....

    SvarSlett
  3. Det SÅ iallefall godt ut...Håper du synes det fungerer greit å legge om kostholdet. Er jo ikke bare lett i begynnelsen! Har du merket noe bedring også eller er det litt tidlig enda? Jeg har forresten litt dilla på suppe for tiden. I går kokte jeg poteter og sellerirot i terninger sammen med 1/4 fersk chili og 1 hel kinesisk hvitløk. Når det er ferdigkokt bruker jeg stavmixer og så tilsettes litt fløte, lys buljong + salt og krydder. Det blir en utrolig god suppe, lekker og kremet og bare sunn! Men kan hende du ikke kan spise poteter, husker ikke helt om du skrev noe om det en gang.Anbefsaler den suppen hvis du tåler den!

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Jo jeg har tenkt å skrive litt mer om kosthold fremover, men jeg ville ha ventet litt ettersom jeg prøver og feiler litt her & der - samt at energi og helsen generelt er dårlig... Vet at mye av det gjelder feil mat! Men det er jammen ikke like lett å skulle prøve ut, samt å legge om kosthold når man ikke er i form! Merker bedring ja, litt... går ikke fort, men fremgang er det :)) - og 20 kg mindre ♫.♪♪♫.♪..♫ trallallalaaaa, og det er jo et stor pluss og hjelper masse ღ Jeg spiser poteter, litt i alle fall - så denne oppskriften skal jeg notere meg, tusen takk :)

    Skriver kommentar her hvis noen andre lurer på hvordan det går ღ
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. 20 kilo mindre er jo helt vanvittig ...du må ikke forsvinne helt da! =)Som regel går jo ikke ting så fort når det gjelder helsen - kroppen jobber i sitt eget tempo og det er kanskje ikke så mye vi kan gjøre annet enn å gi kroppen gode arbeidsforhold. Så lenge du kjenner at det går framover så er det sikkert verdt å kjempe for??! Jeg heier på deg og synes du er flink. Alt blir sikkert mye mye lettere med kostholdet når det uvandte er blitt mer "normalen". Sånn var det iallefall med meg da jeg kuttet ut å spise kjøtt. Det var vanskelig en periode fordi alle andre spiser det og fordi jeg ikkehelt visste hva jeg skulle lage. Men etterhvert ble det mer spennende å lage mat og prøve nye ting.

    SvarSlett
  6. Hehe... nei forsvinner ikke. Det har lagt seg på noen kg med årene og med feil kosthold :) - og ja ting tar tid, men jeg har satt meg langsiktig mål - så jeg stresser ikke ღ - jeg liker god mat, men har aldri vært glad i å lage mat! - så da har det vært greit å bare ta seg en brødskive... Men etter at jeg begynte å ta bilder så fikk jeg lyst til å lage mat, god mat, ny mat - så det er jo inspirerende for meg :) Kan skjønne at det ikke var lett for deg heller - kjøtt er jo i så mye middager og mat generelt. Kan tenke meg at det har vært vanskelig ja ღ Stor klem til deg for at du deler. Mette :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig godt ut da:)

    Liker å prøve nye ting jeg,men feiler også oftere på nye ting:)Da er det bare å prøve igjen:)

    Nyt morgendagen!

    Klem Linda

    SvarSlett
  8. Hei vennen:) hmm, jeg spiser nesten ikke fisk jeg, så derfor tror jeg ikke det passer meg:);) nermeste jeg kommer er fiskepinner og fiskeboller:) ikke så mye fisk i det, men det er det nermeste jeg kommer fisk i matveien;) men det så delikat ut da;) det skal du ha:) klemmer til deg:)

    SvarSlett
  9. Hei Mette, Så flott bilde! ser ut som forsiden på en kokebok! :)

    SvarSlett
  10. Så jo godt ut da :)
    men enig med deg at det kanskje ble litt uvante smaker sammen :)
    Ha en fin dag
    klem

    SvarSlett
  11. Åh nam, det så jo bare utrolig godt ut. Spennende med noe nytt :))
    Ønsker deg en super torsdag
    KLem klem

    SvarSlett
  12. Hei Mette.

    Ser jo ille godt ut da .O)
    Og lekkert danderet :O)
    Lykke til med neste rett .O)
    Ha en herlig dag :O)

    VH Lisa

    SvarSlett
  13. Hei skjønne Mette:)
    Så utruligt godt ut det såg ut og slik som du hadde skrevet på bilde og heile bildet var kjempeflott!!!
    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  14. Det så veldig så fristende ut:)....og delikat foto som alltid Mette:)

    SvarSlett
  15. mmm så delikat anrettet da;)
    Det så veldig godt ut, flink du er til å prøve ut nye oppskrifter!
    Jeg må prøve å utvide horisonten min litt på kjøkkenet, det går veldig mye i det samme eventuelt med ulikt tilbehør alt etter som;)
    Ha en strålende dag videre!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  16. Hei!
    Du vant på min giveaway :) Har hatt ny trekning i dag :)
    Gratulerer!

    Send meg navn og adresse: gittesverden@hotmail.com

    Klem Gitte

    SvarSlett
  17. Vel prøver man ikke så vet man jo ikke, så jeg syns du er tøff som tester :)
    Kjempefint bilde da Mette :)

    ps. jeg kjøpte fiskekaker fra byens eminente fiskeforretning til over 80 kr for 7 fiskekaker. Jeg holdt på å spy. Fy flate den konsistensen var som mel og gudane vet hva. Ekleste kaker jeg noen gang har spist, og alle skryter de opp i skyene. Nei huttetu ;)

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...