Menylinje


torsdag 22. juli 2010

På tur igjen…

Måtte en tur til Mosjøen her om dagen, da jeg hadde en time på sykehuset for sjekk… (ikke alvorlig!) Ettersom vi ikke har noe sykehus her i Brønnøysund blir det et stykke å kjøre, ca 2,5 time… Fikk gjort det jeg skulle, og hadde litt tid for shopping og en matbit før vi måtte hjem igjen. Bilder av det jeg kjøpte kommer i neste innlegg….

På vei hjem stoppet vi ved Laksforsen, som ligger ved E6 ca 32 km sør for Mosjøen. Et imponerende skue… Laksforsen har et 17 meter høyt fossefall og er en populær turistattraksjon. I 2004 ble det besøkt av 80.000 besøkende! Ettersom lille Bamse er familiens mest fotogene ble det bilder av han foran den imponerende fossen :)








Video er filmet av meg…


22 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder!! Jeg elsker fossefall... og den lille bissevovven var jo bare såååå søt!!!

    Fortsatt god sommer! Nyt! :)

    SvarSlett
  2. Dette var et imponerende fossefall! Så nydelige naturbilder du viser fra hyttetur. Helt herlig, og Bamse er jo bare så nydelige der han tar sin første svømmetur. Ønsker deg en riktig god sommerhelg. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Nydelege bilder Mette! Og så flotte motiv! Vesle vofsen blir nok modellhund med denne treninga ;)

    God natt!
    Klem E.!

    SvarSlett
  4. Oj vilken fors! Vi åker till Norge en vecka med start nästa lördag. Blir ju inte mindre längtansfull när jag ser alla dina fina bilder. Brukar försöka se nya ting och ställen varje gång vi åker...
    Ha en underbar helg!
    Kram Pia

    SvarSlett
  5. Flott video! Moro å se. Etter navnet å dømme antar jeg at det hopper laks her. Og det er jo nesten ikke til å tro at noe levende kan klare å kommer seg opp MOT disse vannmassene. Naturen er fantastisk.

    SvarSlett
  6. Så godt at det ikke var noe alvorlig.
    Så fine bilder, og Bamse er jo veldig fotogen.
    Vi skal til Mosjøen selv neste lørdag og blir noen dager for å besøke slekta.:) Og vi hadde tenkt oss til Laksforsen for å kjøpe middag på turen oppover. Vi gleder oss!

    SvarSlett
  7. Nydelege bilete du har teke..
    Vi bur i eit vakkert land, sjølv om vi har ein våt sommar ;-)

    SvarSlett
  8. For et nydelig syn! Både fossen og Bamse! ;)

    SvarSlett
  9. Jeg kjenner også en liten pomeranian ved navn Bamse, farlig lik den du har. Like søt med andre ord :))

    SvarSlett
  10. Hei søte Mette ♥

    Tusen takk for så kjempehyggelige kommentarer fra dej!! :))) Flott du fant prisene på krukkene , ekke dei nydelige vel?? ♥ Må delta på Give Away når den Riviera Maison krukken er gaven!! ;))

    Og ciabattane må du oxså prøve!!! Kjempegode ♥ Du likte lysestaken ja...den er bare lekker , sikla etter den i ca 2 år...den var veldig dyr! Jeg var på shopping i går og fant mej lyskrone fra House Doctor...og når jeg kommer hjem ser den helt lik ut som den lysestaken på kistebordet!!!! Dem passet sååå godt ilag...så det spør om ikke den oxså er ifra House Doctor *smil* gleder mej til jeg skal legge ut innlegg hehe...

    Det første bildet ditt var bare det lekreste jeg har sett!!! Alle var flotte , men det falt jeg helt for ♥ Og såååå søt vovven din da...dere passer sammen :))

    Ha en fin fin sommer da :)))

    Klem
    Hege :))

    SvarSlett
  11. For en fantastisk fotograf du er!
    MYE å lære jeg seg jeg:)

    Så kos du var innom meg!
    Da oppdaget jeg jo din herlige blogg!
    TAKK!

    God klem fra Malin

    SvarSlett
  12. Ååå... Bamse är ju bara för söt! Imponerande att du fick honom att sitta still under fotoshooten, hihi! Önskar dig en mysig helg! Kram Joy

    SvarSlett
  13. Vakkert, Mette!
    Ser at der er verd en stopp her, ja. Vi har bare "blåst forbi" hver gang vi er i dette området, men det var virkelig fint. Får se om vi tar oss tid til å stoppe, og nyte dette en gang.
    Sommerklem fra Bente

    SvarSlett
  14. Så utrolig flott bilder du viser Mette, Bamse er bare nyyyydelig..
    Kjempesøt film med hans første svømmetak ;))

    Ønsker deg ei fin helg, her skal jeg ta med mann og barn på lekedilla ;) så de (ungene) får utløp for all sin energi ;))

    Klem fra Maren.

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder av naturen!! og av bamse selvfølgelig :D Du er flink.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  16. Dette var virkelig noen flotte bilder. Naturen her i Norge er bare vakker. God tur og kos deg videre:)

    SvarSlett
  17. Helt utrolig fin plass, flotte bilder!
    Ha en fin helg :)
    klem Laila

    SvarSlett
  18. Hei Mette,nydelige bilder,jeg er livredd fosser å kjente det i magen da jeg så bildene å så videoen din. Men flott var det! For et nydelig land vi bor i. Å Bamse da,så nusselig han var,så skikkelig stolt ut han. Ha en flott helg,håper godværet er hos deg også.Klem

    SvarSlett
  19. Ja Laksforsen er bare vakker...og vill. Ha en fin fredag

    SvarSlett
  20. Hei.Virkelig nydelig.Voven din NYDELIG.Får så lyst å ji den en klem.Søt.Ha en riktig fin Sommerhelg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  21. fantastiske bilder Mette! Ingenting slår den barske naturen og fossefallene Norge har. Og næmen..for en yndig liten fotomodel. Så nesten ut som han ville blåse avgårde C",)
    Takk for at du tittet innom min blogg - jeg vil gjerne kikke videre på flotte innlegg fra deg..
    Ha en fin fin fortsatt sommer!
    Klem Bente

    SvarSlett
  22. Vakkert der, ja! :)

    Bor i Mosjøen selv, så det hender jeg stikker innom der sammen med gutten for en matbit eller bare for å titte på fossen og få et glimt av laksen som hopper...

    Ha en fin kveld.
    :)

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...