Menylinje


lørdag 17. juli 2010

Hyttetur, del II

Her kommer noen bilder fra hytteturen vi hadde i forrige helg ved Ålvatnet. Det var opprinnelig en liten gammel hytte som han har pusset opp og bygd ut. Pappa er pensjonert snekker, så dette har vært hans hobby de siste årene. Hytta var lys og trivelig med to dobbeltsoverom og et rom med fire køyesenger. Det var også et lite bad og det skal bli et tørrklosset før vinteren setter inn... Ellers må man ned til vannet for å hente vann, og fyre i peisen og stearinlys for å få det varmt og lyst. For pappa og min stemor er her også vinterstid...

Jeg har aldri vært så begeistret med hytte på fjellet, er vel mer hytte ved sjøen type... men det var absolutt vakkert her oppe. Nydelig utsikt, og en terrasse som var helt fantastisk... og om kvelden kom disen over vannet
– ble litt trollsk stemning... Blir vel kanskje litt mye naturbilder fortiden, men kommer sterkere tilbake på interiørfronten når været tilsier det ;)

Reker og hvitvin...
I morgen kommer bilder av lille Bamse som er på sin førte svømmetur, og en liten videosnutt – samt noen bilder fra den kjente lakseelva, Namsen... til så lenge så får dere ha en fantastisk flott lørdag :) Her blir det nå snart reker, loff, salat og kanskje en kald hvitvin...

Denne uken har det også vært det årlige Roots-festivalen (10 års jubileum), og Bamse var på sin første konsert – med øreplugger!!! Det gikk bare godt – får se om min stefar har fått tatt noen bilder av han...










13 kommentarer:

  1. Hei!
    Så herlige bilder, spesielt de fra naturen :) Gir en skikkelig lyst til å komme seg ut i skog og mark.
    Ha en fin helg.
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  2. Nydelege naturbilete. Blir lett masse av det på denne årstida, men det gjer ikkje noko synest eg...
    Er nok mest sånn hytte ved sjøen type eg også, men såg jo ut til å vera veldig fint der på hytta då. Det har jo eit vatn like ved, det hjelper på det synest eg... ;-)
    Ha ein vakker sommar vidare.
    Klems

    SvarSlett
  3. Vakre bilder! Ser ut som en drømmeplass synes jeg. Flink pappan din har vært.
    Ha en fin lørdagskveld. :)

    SvarSlett
  4. Dette var nydelig, så idyllisk ved vannet. Skjønne bilder fra skog og vann. Så koselig ut i hytta.

    SvarSlett
  5. Så fantastiske bilder! Fant bloggen din via Datt. Skal surre litt rundt her inne hos deg nå! Ønsker deg en god helg videre!!

    Sol-klem

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder Mette!!
    Trives aller best ved sjøen...men fjellet er nydelig også!!

    ha fine sommerdager :o)

    SvarSlett
  7. Meget flotte naturbilleder.
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  8. Høres ut som dere har hatt en herlig ferie så langt. Nydelige og stemningsfulle bilder!
    Ha fortsatt flotte sommerdager!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  9. Så utrolig vakkert!
    Skjønner godt at du koser deg her.
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  10. Stemningsfulle bilder!
    Skulle gjerne sittet på den husken ved vannet der :)

    Klem

    SvarSlett
  11. Beautiful pictures!!!
    Greetings from vacation at sea.
    Zondra Art

    SvarSlett
  12. For en fantastisk plass !!!

    Dette var jo som tatt ut av en eventyrbok, skikkelig trollsk stemning - skjønner godt at du tives her,ja ;)

    SvarSlett
  13. Jeg elsker naturbildene dine Mette, så du må bare fortsette å vise dem. Du er så flinka atte.Gleder meg til å se bilder å videosnutt av Bamse. Liker han å svømme? Alfred liker IKKE å bli våt,kan aldri tenke meg han vil ut å svømme nei.Når han har blitt bada så springer han rundt som en gal opp å ned trapper å ser ut som han har et snev av rabies. Han blir normal igjen når han har blitt tørr. Gleder meg til å se Bamse igjen. Klem

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...