Menylinje


tirsdag 31. august 2010

Reker på terrassen…

Ja, da er vi kommet til 31. august – og årets siste sommerdag! Sommeren i år er vi vel alle enige om at den ikke var den beste vi har hatt! August er vel den måneden som har vært best her i Brønnøysund. Her har vi hatt mange varme og solrike dager – så deilig! Bildene som jeg viser i dag er tatt forrige lørdag da vi ruslet litt i byen og kjøpte med oss ferske reker på vei hjem. Syns disse bildene passet som avslutningen på sommeren 2010.

Nå står den vakre høsten for tur, og min favoritt årstid… Jeg elsker den friske klare luften, alle de vakre fargene, fargerike og modne bær, tur i skog og mark… Ullsokker, varm kakao, fyr i ovnen og levende lys, koselig….
Elsker høststormer og det å være inne, blogge og gjøre andre innendørs aktiviteter og forberedelser frem mot jul… en koselig tid….





37 kommentarer:

  1. Beautiful photos!!!
    Regards.

    SvarSlett
  2. Åhh! For nokre fine bilder. Kjenner smaken av reker, majones og sitron! Har jo fortsatt sommeren inn, du! Eg har bare sterk følelse av haust for tida!!

    SvarSlett
  3. Du taaar så deilige bilder Mette!
    Ach!
    Fikk en smule lyst på reker...
    En fortsatt fin kveld ønsker jeg deg.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder du har valgt som avslutning for sommeren 2010!
    Fikk veldig lyst på reker :D
    Enig med deg at høsten er en koselig tid. Nå kan vi krype opp i sofaen, tenne lys og kose oss!
    klem Laila

    SvarSlett
  5. De rekene så kjempegode ut! Vi har faktisk ikke hatt reker denne sommeren, sikkert pga været!
    Fine bilder!
    Tonje

    SvarSlett
  6. Fine bilder!! God mat!! Fin blogg!!

    :)

    SvarSlett
  7. Så fine bilder! Dere har hatt en fin kveld også. Så godt det så ut med reker! Du fikk meg til å glede meg til høsten! Hver tid sin sjarm, heter det visst. Ha en fortsatt god kveld! Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  8. ÅHHHHH - fikk ikke noe særlig lyst på reker heller.......

    Nydelige bilder!!
    Klem

    SvarSlett
  9. Så koselige sommerbilder. Reker er jo en perfekt avslutning på sommeren. :) Gleder meg til Greys i kveld jeg også. Kos deg!

    SvarSlett
  10. Deilig avslutning på sommeren! Og skulle det komme ytterligere deilige varme dager tar vi de på strak arm. Badet mitt oppe har fått høstskrud idag :)

    Nyt deilige kvelder og dager..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  11. Vakre bilder som avslutter sommeren!
    Jeg er også veldig glad i høsten.... en skikkelig kosetid -og jeg elsker å kose :)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  12. Fekk vatn i munnen. Må nok vurdere reker i næraste framtid ;-)

    SvarSlett
  13. flotte bilder! på sommerens siste dag er det definitivt høst her hos oss :( *liker ikke*. ha en fin kveld, du også!

    SvarSlett
  14. Så nydelige bilder du viser! Så riktig så koselig ut!
    Klem,I

    SvarSlett
  15. Ah, noen lever det gode liv! :D

    SvarSlett
  16. Råfine bilder :)
    Jeg vet ikke hva du jobber med, men noen skulle ha ansatt deg i markedsføringen av Nord-norge :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  17. For noen nydelige bilder, Mette. Fikk lyst på reker, jeg...
    Jeg har hatt bloggpause i hele sommer, men nå håper jeg at inspirasjonen er tilbake. Ha det bra. Klem fra meg

    SvarSlett
  18. Takk for koselig besøk hos meg, det var litt merkelig for akkurat når jeg fikk melding fra deg var jeg på vei inn hit...og her var det lekre bilder atter en gang! Jeg ble reke-inspirert og tenker jeg skal ha reker på torsdag eller fredag bare fordi jeg ble fristet av bildene her =) God natt fra meg og sov søtt!

    SvarSlett
  19. Ahh, flotte sommerlige bilder:) Og nå fikk jeg VELDIG lyst på reker ♥
    Har ikke vært den helt store sommeren i år nei, men ser ut for at høsten starter bra! Her er det faktisk meldt strålende sol og 18-20 grader i helgen og utover neste uke, deilig:)

    Våren er min favoritt årstid og, er så koselig ♥

    Ha en herlig Onsdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  20. Åh så vackra bilder. Tänk att få äta de goda räkorna med den utsikten. Du bor i paradiset på jorden. Jag är ju ett stort Norge-fan... Ha en fin solskensdag!
    Kramar Pia

    SvarSlett
  21. Du er flink til a glede deg i nuet! Liker ogsa hosten veldig godt!

    Lekre bilder!!!

    ha en fin onsdag!
    klem Mette

    SvarSlett
  22. Så nydelige bilder....kjenner at det har blitt litt for lite reker og majones i sommer, den ultimate sommermaten syns jeg. Ha en fin høstdag...klem

    SvarSlett
  23. Nydelig bilder.
    Det så herlig ut med reker.
    Takk for koselig kommentar hos meg.
    Har lagt meg til som følger hos deg og gleder meg til å følge deg videre.
    Ønsker deg en fin onsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  24. Nydelige bilder fra kaia! Man ser jo dette nesten daglig, men når du tar slike fine bilder, blir det ikke dagligdags. Utrolig fint!

    Og rekene så herlige ut!

    Høsthilsen fra Bente

    SvarSlett
  25. ÅÅÅÅ... NÅ FIKK JEG LYST PÅ REKER ALTSÅ !
    Elsker det ♥ med god loff, godt smør ekte majones, sitron og litt pepper.deilig !
    Har blitt noen kg reker i sommer ja ,)

    Du har bare så fantastiske flotte bilder :)
    du er så flink !

    Hmmm... Scampi og risotto tror jeg det blir til middag i dag ;) ble litt sulten her inne ;)

    Klem

    SvarSlett
  26. Så flotte bilder!
    Her er det også nydelig høstvær, deilig etter noe stusselig sommervær.
    Ønsker deg en fin uke.
    Klem T

    SvarSlett
  27. Herlige bilder...Fikk skikkelig lyst på reker nå..Det såg bare så deilikat ut:D Ønsker deg en fin uke videre...Alltid like inspirerende å titte innom deg <3
    KLem

    SvarSlett
  28. Hei igjen Mette.

    Jeg gir meg over av de vakre bildene dine! :)
    Ang. pulsvarmerne kan det lønne seg å bestille snart. Boka mi begynner allerede å fylle seg opp. har ganske mange allerede. så du må nesten se hva du synes. Litt vanskelig å si.
    Koselig at du liker dem :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  29. Hei Mette!

    Så nydelige bilder du tar! Fikk innmari lyst på reker:-)

    Skulle ønske sommeren kunne vart litt lengre, men høsten har sin sjarm den og. Deilig å kunne kose seg inne - uten å ha dårlig samvittighet:-)

    Tusen takk for kjempekoselig hilsen!

    Klem Barbro

    SvarSlett
  30. Å så kos.:-) du tar så herlige bilder.:-)

    Joda jeg har fått gavekoretet..tusen takk igjen.:-)) du har spurt før, og jeg har svart før.:-) tjhii.:-)
    Jeg har ikke fått sett så mye på siden, så jeg har ikke bestmet meg for noe enda..og ikke bloggen om det.:-) Men det kommer.:)

    Pelargoniaer skal inn før frosten kommer. Det beste å gjøre er å ha de stående i et kaldt men lyst rom. Jeg har ikke det, så jeg bare stapper de inn i en mørk bod. og de overlever. Så vanner jeg de så vidt med en liten skvett en gang i mnd...En liten skvett altså. bare så roten ikke tørker inn. Jeg gjør det den 1. hver mnd for da husker jeg det.:-) Så tar jeg de fram på nyåret og setter de lyst, klipper de helt ned. Litt usikker på det med stikklinger fordi jeg ikke gjør det. Men det jeg har hørt/lest er at de ikke skal i vann, men rett i jorda. Tror det er til våren man tar de, når de er i vokseperioden. Spør Maliva , tror hun gjør det.:-)

    En fin kveld til deg.:-)

    Klem klem

    SvarSlett
  31. helt topp at jeg ikke er alene om å "surre".:-)) pelargoniane kommer garantert til våren hos deg.:-) det er jeg helt sikker på .:-)

    SvarSlett
  32. Vakre bilder:)
    Og nå fikk jeg veldig veldig lyst på reker altså:) Må nok kjøpe det imorra.

    Ønsker deg en god natt vennen:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  33. Så nydelige bilder som oser av sommerstemning :) Ønsker deg en fantastisk flott høst, Mette! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  34. Hei kjære Mette :) Flotte bilder som alltid :) Bringer litt sommer og solskin inn i stua :) Vart skikkelig sulten her :) hehe.

    Ja, det er rart å tenke på at vi faktisk er komt til september allerede. Tida går så fort, og straks er det jul!

    Håper du får ein deilig dag :) Godklem :)

    SvarSlett
  35. å så kos.. skal ikke si at sommeren ikke er deilig.. men da måååå det være fint vær... ( iallefall litt.... ) nydelige bilder som alltid,... tror faktisk jeg skal spise spekemat i dag jeg... DET er godt det... stor klem!!

    SvarSlett
  36. Nydelige bilder,så kjempe godt ut!!:-) Deilig med høst også, blir mange fine gåturer da:-)
    Ønsker deg en fin dag videre..klem Stinemor...

    SvarSlett
  37. Jeg vet du bruker lang tid på innleggene og det synes faktisk veldig godt!! De er så perfekt satt sammen og jeg elsker å se de flotte bildene du tar! :) Der jeg er impulsiv og kreativ er du nøyaktig og kreativ! Elsker den varianten du har siden jeg mangler den biten selv innimellom :D

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...