Menylinje


lørdag 24. oktober 2009

God helg...

Hei igjen…
Først og fremst vil jeg takke for alle koselige tilbakemeldinger som jeg
har fått på ”reisekortene” som jeg lagde fra turen vår til Budapest.
Kjempeartig at dere likte de :o)

Grøtens dag…
Fredag, 23. oktober, feiret grøten 20 år! Men det visste dere sikkert ;-)
Jeg syntes derfor at det passet veldig bra med en grøt middag, da det er
utrolig lenge siden vi har spist grøt. Det ble risengrynsgrøt med spekemat
og hjemmelaget flatbrød. Flatbrødet er laget av mamma til samboeren
min og smaker noe helt annet en det man får kjøpt!
- tusen takk Astrid for det nydelige flatbrødet.

Grøt er den eldste varme matretten vi kjenner til, og våre forfedre benket
seg rundt grøtgryten opptil flere ganger om dagen. Grøt ble gjerne servert
både til frokost, lunsj, middag og aftensmat. Det er i år 20 år siden John
Mobergs bok Graut ble lansert, 23.oktober, som alle mente i fremtiden
ville passe som Grøtens festdag!

Kilde: Tine og Aftenposten





 

 

Ha en riktig fin helg...
Klem fra Mette.

15 kommentarer:

  1. Ok, hadde ikkje fått med meg det eg da så her var det ikkje graut i går...
    (Sviger)Mors heimelaga -verdas beste!

    Vel vel, vi har besøk av jentene denne helga så i dag vart det tacopizza til kvelds, nam nam ;o)

    Fortsatt god helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så koselig lørdag du har hatt. Og så helrig mat du viser bildet av. Virkelig deilige bilder, du har gjort det fristende her, ja. ;) Jeg visste ikke at det var grøtens dag i dag. Men, lørdagsgrøt har vi hatt her også. Risengrynsgrøt, er ikke så begeistra for rømmegrøt selv. Kos deg resten av helga, Mette!

    SvarSlett
  3. Grøtens dag har jeg ikke hørt om, men nå vet jeg det :)

    Det er godt med grøt, og vi bruker det alt for lite. Men det er litt styr med laktoseintoleranse her hos oss, så melkemat generelt har vi ikke så mye av. Men det er godt med grøt :)

    Takk for koselige ord i bloggen min :)

    Ønsker deg en fin søndag. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. Så fine stemmnigsfulle bilder. Nå fikk jeg lyst på både grøt og spekemat.

    God søndag! Klem :)

    SvarSlett
  5. Wow! Vilken stilig blogg du har! Jag gillar verkligen din layout på inläggen! Och så vackert hem du visar upp.
    Ha en strålande söndag! Kram Joy

    SvarSlett
  6. Heihei!!

    Durance og green gate kjøpte jeg på nettsiden www.velkommen.org
    Håper du finner frem-masse fint der!

    Klem

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig helsing,kjempekoselig:)
    Ja lysekrona er eg også superfornøgd med;)

    Ha en fin kveld

    Klem Nina

    SvarSlett
  8. Så nydelege bilete du visar! Tusen takk for koseleg kommentar hos meg:) Bloggen din var kjempefin!
    Ha ein herleg søndagskveld.
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  9. først og fremst.. gud så deilig det så ut.. jeg eeeelsker grøt og spesielt med spekemat til.. har du forresten smakt med rosiner i? prøv.. det er supergodt.. så: tusen takk for hyggelig hilsen, jeg har aldri vært på besøk på denne bloggen, så nå skal jeg rusle litt mens muffinsene steker i ovenen.. jeg og storegull skal prøvepynte til halloween.. skrekk og gru.. jeg ser ikke akkurat mye rosa på disse.. hoho.. men moro blir det!! ha en deilig uke!

    SvarSlett
  10. Risengrynsgrøt...det er lørdag fra barndommen det.....

    SvarSlett
  11. Så flott blogg du har, kjempefin LayOut!

    Graut er nok ikkje akkurat min favoritt ;-) Men du viser veldig fine bilder :D

    SvarSlett
  12. Må bare få si at de reisekortene dine var veldig inspirerende :) Skal på tur om ikke lenge jeg også, kanskje kommer det et aldri så lite reisebrev på min blogg også :)

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  13. Hei Mette:)
    Tusen takk for kjempe koselig hilsen inne hos meg:)
    Det var veldig koselig å titte innom hos deg.Du har en utrolig fin header, helt nydelig:)

    Du må ha en super fin kveld:) Vi blogges:)

    Klem Anita

    SvarSlett
  14. Hei på deg,Miss Mette ;))
    kjempe fin blogg du har ;))
    Her vil jeg komme tilbake så jeg legger deg til hos meg;)
    Fikk veldig lyst på grøt,for det er lenge siden jeg har spist.men du,lager det til middag i morgen ;)
    klem fra meg

    SvarSlett
  15. Hei,takk for hyggelig gratulasjonshilsen fra deg....Her ble jeg sulten du,god mat og vakre bilder..Koselig blogg har du også,så hit kommer jeg innom igjen. Konkurranse hos meg imorgen,så kom gjerne på besøk igjen du også:o)Klem fra Maliva

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...