Menylinje


søndag 11. oktober 2009

Endelig hjemme…

Vi har vært på ferie i Budapest og hatt det utrolig fint, kan anbefale
denne byen på det sterkeste. Vi kombinerte ferien med tannbehandling
og laseropperasjon av øynene, derfor ble det tur hit. Jeg holder på å lage
noen ”reisekort” fra turen som jeg tenkte å legge ut ganske snart, håper
de kan være til informasjon og inspirasjon.

Vi fikk også tid til å stikke innom Trondheim og på en overraskelse tur
hjem til familien til min samboer på Sunnmøre. Her fikk jeg også
handlet litt småting til huset og fant masse fint på bruktbutikken i Ørsta.
Skal legge ut mer om det litt senere. Men først litt om tannbehandling
og laseropperasjon…


Klikk på bilde for å forstørre...

Tannbehandling og laseropperasjon av øynene
Ungarn og Budapest er kjent for sine dyktige tannleger, flotte klinikker
og ikke minst, lave priser, ca 1/3 av det du betaler i Norge. Og det fine
er at man kan kombinere tannlegebesøket med en skikkelig storbyferie,
med alt det man ønsker å oppleve.

Det er derfor en av grunnene til at tusenvis av
nordmenn reiser til Budapest hvert år for å
ordne tennene sine. Vi brukte www.tannreiser.no
som har en kjempe flott hjemmeside som jeg
anbefaler dere å se innom. Tannreiser hjelper
deg også med bestillingen, arranger transport
til og fra flyplassen med mer…
Vi kom i kontakt med tannreiser.no via familie, venner og andre som har
brukt dem, og som var kjempe fornøyde. Tannklinikken Kreativ Dental
hjelper til med tannhygiene, skallfasetter, innlegg, kroner, tannbleking,
implantater, hel og delproteser, tannregulering og mye annet. De har også
norsk tolk for dem som ønsker dette.

Klinikken ligger 4-5 minutters gange fra hotellet vi bodde på. Vi hadde
ingen problemer med å kombinere tannbehandling og sightseeing, da
du får gratis buss/trikk/metro billetter på tannklinikken. Til sentrum
tok det bare 15-20 minutter.

Synslaser
Samboeren min benyttet anledningen til å laserkorrigere synet i Budapest.
Han hadde mailvekslet med klinikken på forhånd og bestilt time til
forundersøkelse før vi reiste. Mye informasjon ligger på nettsidene til
klinikken, focusmed.hu
I Norge ble han forespeilet en pris på 40-44.000 kroner. Akkurat samme
teknologien blir benyttet i Budapest, men her betalte vi kun 15.000 kroner.

 
Kilde: www.focusmed.hu

IntraLASIK er den mest avanserte formen for laserkorreksjon av nærsynthet,
langsynthet, og skjeve hornhinner. Teknologien baserer seg på WaveFront
analyse av øyet og femtosekunds laserteknologi, dette blir ansett som den
sikreste metoden innen synskirurgi i dag. Klinikken var profesjonell og man
følte seg godt ivaretatt. Alle tester og undersøkelser ble grundig gjennomført.
Focus Medical er en av de ledende øyeklinikkene i Europa.

 

8 kommentarer:

  1. Veldig koselig å se at du er tilbake igjen, Mette. :) Gleder meg til fine innlegg fra din kant! :)

    SvarSlett
  2. Hei Mette. Så koselig at du bruker pulsvantene :)
    Og veldig interresant det du skriver om. Er nok mange som kunne tenke seg en sånn kombinert tur. :)

    Klem Maria fra Idekroken

    SvarSlett
  3. Luringane som plutselig står på stovegolvet! :o) Vi vart selvfølgelig svært, svært glade for slikt overraskande besøk. Gutane saknar dokke allerede ;o)

    Gleda meg til å sjå kva du kjøpte.
    Klem!

    SvarSlett
  4. Hei ! :-)
    Så bra da å ta alt det i samme sleng, en tur, laser opperasjon og tannbehandling. Sparte nok masse penger på det + opplevelse!
    Har veldig lyst til å ta meg en tur til Ungarn selv, må få til det snart!Hører det er en fin by.. regner med det kommer bilder etterhvert?
    Ha en fin dag..
    klem klem

    SvarSlett
  5. Ser ut til at det har vært en nyttig tur dere har hatt!Skulle selv ha vært å få tatt synslaser,men det blir vel bare med tanken!Ha en fortsatt fin kveld,klem

    SvarSlett
  6. Takk skal du ha :) jeg var ikke klar over dette før en annen blogger sa det til meg i dag tidlig. Artig!

    SvarSlett
  7. Endelig der var du tilbake ja. Veldig interessant det du skrev om. gleder meg til å se bildene fra turen din. Ha en kjempefin uke.

    SvarSlett
  8. Så fin blogg du har, mye fint og inspirerende:-) deg må jeg følge videre..Ønsker deg en fin uke...klem Stine..

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...