Menylinje


torsdag 18. april 2013

Middagstips: Kylling på spyd…

I dag ble det kylling på spyd til middag… Jeg brukte en ferdig marinade som jeg la kyllingbitene i kvelden før og la det i kjøleskapet natten over. Så tredde jeg på løk, sopp, paprika, mais og kyllingbiter på spydene. Disse la jeg oppå en ildfast form, og satte det hele i stekeovnen på 220 C, grill – øverste rille i ovnen og stek ca. 4-5 minutter. Snu spydene og stek ytterligere i 4-5 minutter. Sjekk at de er gjennomstekt… (har du grillspyd i tre, legg dem så i bløt i minst ½ time før bruk).
- enkelt, raskt og godt…

Ønsker alle en fortsatt fin kveld, klem fra Mette



10 kommentarer:

  1. Takk for tips! Dette så kjempegodt ut! Fikk så lyst å grille i dag jeg, da sola tittet frem:D Men dette er jo en fin forsmak:D

    SvarSlett
  2. Mmmmmm....dette så bare utrolig godt ut:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Nam så godt det såg ut:))

    SvarSlett
  4. Det så kjempegodt ut! Takk for tipset! Hadde det bare slutta og regne nå, og varmen kom snart, så hadde jeg vært rimelig klar for å legge de grillspydene på grillen!:-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke, Mette!:-)

    Klem Nina

    SvarSlett
  5. Mmm, det så veldig godt ut:))
    Må testes, lurer på om ikke det blir søndagsmiddagen her jjeg ♥

    SvarSlett
  6. Oi! Ser kjempegodt ut :)
    Funker sikkert veldig bra på grillen ute også vil jeg tro.

    SvarSlett
  7. Gleder meg til grillsesongen starter!! Maten så utrolig deilig ut!!
    Ha en fortsatt herlig kveld!:))
    Klem

    SvarSlett
  8. Mmmm, dette ser bare godt ut altså! Skulle gjerne prøvd meg på flere nye middagsretter, men det er ikke gøy å kokkelere med kresne unger i hus:-(

    SvarSlett
  9. åå dette så nydelig ut! Tror jeg må skrive opp dette på neste ukes middagsplan :D

    Takk for tips!

    Ønsker deg en fin helg,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  10. Det så utrolig godt ut:) tusen takk for mange flotte mattips:)
    Fin fredag! Klem

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...