Menylinje


søndag 9. august 2015

Sunne bananpannekaker

Søndagsfrokost er ekstra koselig, og i dag ble det bananpannekaker med jordbær til frokost. Denne retten har vært min favoritt en stund. Jeg varierer med tilbehør, både i røren og tilbehøret – så det kommer flere oppskrifter av disse nydelige pannekakene fremover… Oppskriften er også sunn, og den er helt uten sukker og hvetemel – og det beste er at det tar bare noen minutter å lage :)


Ingredienser (til 1 porsjon)
2 egg 1 banan 1 ss mandelsmør ½ ts vaniljesukker 1 ss kokosolje/ eller smør

Slik gjør du: 
Sett på steikepannen og varm kokosoljen. Bland så sammen eggene og en banan med en stavmikser og ha i vaniljesukker (eller litt vanilje fra en vaniljestang) og kjør til det blir en glatt og fin røre. Jeg steker små pannekaker da de holder seg lettere sammen enn en stor pannekake. Jeg bruker å få til 5-6 små pannekakelapper. Her har jeg toppet med norske jordbær og kokosflak.


12 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskrifta...den skal jammen med prøves en dag....Den såg jammen god ut disse pannekakene:)

    Ha en fin kveld...

    Klem fra Britt...

    SvarSlett
  2. Høres kjempegodt ut😊. Takk for at du deler oppskrift😀

    SvarSlett
  3. Kjære Mette. Det er alltid en fryd å komme inn på bloggen din og se bilder og finne inspirasjon. Jeg ser at du er ekstremt flink med detaljer i både bilder og interiør og det er vel nettopp derfor jeg liker meg så godt her inne. Dessuten kjenner man varmen fra mennesket bak bloggen også. Måtte bare skrive noen ord til deg, alt for lenge siden sist :-)
    Klem fra "Som mine dager er" Marit.

    SvarSlett
  4. Berre nydelig å kome innom bloggen din.
    Vakre bilder og flott inspirasjon.
    Må visst finne senga. Blir hardt å kome i gang igjen etter 3 veker med ferie. .
    Natta klem :-)

    SvarSlett
  5. Åh, nam. Bananpannekaker er jo bare det beste som finnes, og bildene dine er nydelige :)

    SvarSlett
  6. De pannekakene ser og høres herlige ut
    Må nok prøve det en dag.
    Kanskje jeg skal servere reker med pannekakedessert
    ute i lysthuset en dag. Må jo bare bli en flott middag.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  7. Hei

    Dette så veldig gode ut,takk for at du deler oppskriften.

    Flotte bilder som alltid.

    Ha en fin helg.

    Merethe

    SvarSlett
  8. Hei Mette
    Bananpannekakene ser supergode ut - dette skal jeg jammen prøve:)

    Håper du har det fint og ønsker deg en fin høst:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Tusen takk for gode ord og omtanke Mette- det varmer <3
    Jeg føler meg fremdeles ganske så tom og savner han, men det har vært godt å fortelle det.
    Det så ut som hjerter det du skrev :)

    En dag skal vi dø men alle de andre dagene så skal vi leve :)

    Vi er mange som en dag går gjennom det samme...

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  10. Tusen takk for gode ord og omtanke- det varmer Mette <3 Jeg føler meg fremdeles ganske så tom og savner han, men det har vært godt å fortelle det.
    Det så ut som hjerter det du skrev.
    En dag skal vi dø men alle de andre dagene så skal vi leve :)

    Vi er mange som en dag går gjennom det samme. Håper Bamse blir hos deg lenge lenge til.

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  11. Du tar så utrolig fine bilder og bloggen er rett inspirerende og koselig å stikke innom:)))

    Ha en riktig fin helg:)og takk for inspirasjon:)

    SvarSlett
  12. Hei Mette:) Håper du har hatt en fin jul. Ønsker deg og dine et riktig Godt Nytt År og takk for det gamle.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett

ツ tusen takk for at du tar deg tid til en liten
kommentar - det varmer et lite blogghjerte ღ

Du kan også følge med på min Facebook side:
Miss Mette
► klikk på navnet så kommer du direkte
..........................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...